ویزای کانادا

5/5

آنچه در مطلب میخوانید:

ویزای کانادا

کانادا یکی از پر طرفدارترین کشور ها برای مهاجرت است . امکانات رفاهی و فرهنگ اجتماعی بالا، این کشور را به یکی از اولویت متقاضیان مهاجرت تبدیل کرده است . از این رو اخذ ویزای کانادا نیز از سال های دور در کشور ما طرفداران زیادی داشته است .کانادا یکی از بهترین کشور ها برای اقامت است گرچه هدف مهاجران به کانادا شاید زندگی دائمی در این کشور نباشد اما بی شک دلایل متعددی می تواند اقامت دائم کانادا را برای متقاضیان جذاب کند. این کشور بزرگ فرصت های بسیاری را در اختیار متقاضیان در حوزه های شغلی، تحصیلی و سرمایه گذاری خواهد گذاشت .  در این مقاله سعی میکنیم تا آنجایی که ممکن است مراحل اخذ ویزا را به وضوح شرح دهیم

در آغاز می خواهیم به  سه سوال و دغدغه متقاضیای ویزای کانادا  بپردازیم .این سوالات ، سوال جمع کثیری از متقاضیان ویزای کانادا است که ” ما ویزای شینگن نداریم می تونیم ویزای کانادا بگیریم؟” ، “اگر دعوتنامه دوستامون باشه میشه اقدام کرد؟” و”می تونیم ویزای توریستی 5 ساله را به اقامت کانادا تبدیل کرد؟”

سه سوال مطرح شدن در بالا سه دغدغه بزرگ متقاضیان ویزای کاناداست، امیدواریم با جواب دادن به این سوالات بتوانیم در راه اخذ ویزای کانادا به شما کمک کرده باشیم

اقامت دائم کانادا
اقامت دائم کانادا

1- آیا می توان بدون داشتن ویزای شینگن برای ویزای کانادا اقدام کرد ؟

  • برای اخذ ویزای کانادا باید ویزای شینگن را داشته باشید و همین طور به کشورهای حوزه شینگن سفر کرده باشید این مورد یکی از مواردی است که شما حتما باید به عنوان مدرک ارائه دهید. اما اگر اقوام درجه یک شما در کشور کانادا پناهنده باشند می توانید بدون شینگن هم برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنید.

2- اگر دعوتنامه کانادا از جانب دوستان باشد می شود برای ویزای کانادا اقدام کرد ؟

  • خیر این امکان وجود ندارد . شما فقط می توانید از طریق دعوتنامه اقوام درجه یک ، پدر ، مادر، خواهر و برادر می توانید برای ویزای کانادا اقدام کنید .

3- آیا می توان ویزای توریستی 5 ساله کانادا را به اقامت کانادا تبدیل کرد؟

-بله این امکان وجود دارد اما شرایط و قوانین مشخصی وجود دارد که سخت و هزینه بر است بهتر است از همان ابتدا برای ویزای اقامتی کانادا اقدام شود.

در ادامه لازم است به  توضیح مختصری در مورد انواع ویزا و مدارک و هزینه های اخذ ویزا  اشاره شود .

انواع ویزای کانادا:

  • به طور کلی ویزای توریستی کانادا به دو نوع ویزا : Single  و multiple تقسیم می شود . هر دوی این ویزاها برای مدت زمان معینی اعتبار دارد . اگر برای ویزای single در خواست داده باشید فقط یک بار حق ورود به کانادا را دارید ولی با ویزای multiple  چند بار می توانید به خاک کانادا وارد شوید .
  • ویزای سرمایه گذاری کانادا از دو طریق ویزای سرمایه گذاری برنامه دولت فدرال و برنامه کبک انجام می شود که باید تعهد دهید حداقل 800،000 دلار در کانادا سرمایه گذاری خواهید کرد
  • برای ویزای کارکانادا شما باید با دعوتنامه ای از سوی شرکت یا کارفرمای مقیم کانادا تضمین شود بدین معنی که شما برای اخذ ویزای کاری کانادا باید ثابت کنید که کار شما به اقتصاد کانادا کمک خواهد کرد.
  • ویزای مطالعاتی کانادا به دانشمندان و محققان تعلق می گیرد .کسانی که قابلیت پژوهش و تحقیق را دارند بعد از پذیرفته شدن از سوی یکی از دانشگاه های کانادا می توانند برای اخذ این ویزا اقدام کنند . متقاضی ویزای مطالعاتی چه در صورتی که با هزینه شخصی خود ، مطالعات خود را انجام می دهد و چه از سوی دولت کانادا تامین می شود باید جهت تامین مالی خود تضمین ارائه دهد.
  • سوپر ویزای والدین کانادا که تنها به والدین ، پدربزرگها و مادربزرگ های افرادی ارائه می شود که به صورت دائم مقیم کانادا هستند . دارندگان این ویزا می توانند به مدت دوسال در کانادا اقامت داشته باشند .
  • ویزای تحصیلی در صورتی به متقاضی تعلق میگیرد که از طرف دانشگاه کانادایی پذیرش تایید شده باشد و از سوی سفارت مجوز تحصیلی تایید شود .
انواع ویزای کانادا | آندیا سیر
انواع ویزای کانادا | آندیا سیر

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا چه مدارکی هستند ؟

1- اصل گذرنامه (پاسپورت) و تمامی پاسپورت هایی که ویزا در آنها درج شده است.

2-عکس رنگی با زمینه سفید که حتما فایل عکس با فرمت JPEG و رزولویشن 300DPI تحویل گردد

3- ترجمه شناسنامه ، لازم به ذکر است کپی از تمامی صفحات شناسنامه در کاغذ A4 گرفته شود

4- ترجمه عقدنامه در صورت متاهل بودن

5- ترجمه اسناد و مدارک ملکی ، در صورت اجاره ای بودن محل کار اجاره نامه ، اسناد بورس و سهام شرکت ها ، سپرده گذاری های بلند مدت و کوتاه مدت

6- گواهی تملک مالی و پرینت حساب، مربوط به چهار ماه آخر به زبان انگلیسی که به وسیله بانک صادر کننده مهر شده باشد . موجودی بانک باید به دلار آمریکا یا کانادا قید شده باشد .

7- ترجمه مدارک شغلی ، این مدارک نسبت به نوع شغل متقاضی تعیین می شود ، برای کارمندان و کارفرمایانی که در شرکت خودشان مشغول به کار هستند مدارک متفاوتی مورد نیاز است. این مدارک می تواند  ، در مورد پزشکان و تجار هم به همین صورت متفاوت باشد که بهتر است در این مورد از کارگزار خود مشاوره بخواهید

8- ترجمه گواهی تحصیلی، برای دانش آموزان و دانشجویان

9- کارت پایان خدمت یا معافیت  برای آقایان زیر 60 سال

10- لیست سفرهای خارجی در 5 سال گذشته همراه با درج تاریخ و کشوری که به آنجا سفر داشته اید

11- دعوتنامه، دعوتنامه از سوی بستگان درجه یک شما ارائه میشود در غیر این صورت با کارگزار خود تماس بگیرید

12- تکمیل فرم 5257، فرم 5645 و فرم 5713 که برای تکمیل آنها از کارگزار خود راهنمایی بخواهید .

13-برنامه سفر ، که توسط کارگزار شما راهنمایی می گردد

14- رزرو بلیت ، که  توسط کارگزار شما راهنمایی می گردد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا | آژانس آندیا سیر
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا | آژانس آندیا سیر

هزینه اخذ ویزای مولتی 5ساله کانادا

هزینه اخذ این ویزا فقط 590 دلار است که شامل خدمات زیر می باشد :

1- وقت انگشت نگاری سفارت کانادا

2- تکمیل فرم ویزا و تنظیم مدارک

3- پرداخت هزینه های سفارت

4- پیکاپ ویزا

5- مشاوره در طی مراحل انجام کار

هزینه اخذ ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر کانادا

هزینه اخذ این ویزا 1200 دلار است که شامل خدمات زیر است:

1- تکمیل فرم ویزا و تنظیم مدارک توسط کارشناسان کانادا

2- تهیه و تنظیم دعوتنامه

3-وقت انگشت نگاری سفارت کانادا

4-پرداخت هزینه های سفارت

5-پیکاپ ویزا

6-مشاوره در طی مراحل انجام کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید!