معرفی 9 موزه و اماکن تاریخی هنگ کنگ

5/5

آنچه در مطلب میخوانید:

موزهای هنگ کنگ |خانه دولت هنگ کنگ

در تور هنگ کنگ می توانید علاوه از مکان های توریستی هنگ کنگ می توانید از موزهای تاریخی هنگ کنگ هم بازدید کنید. در این مقاله موزه های هنگ کنگ معروفی می کنیم.

 7 تا از موزه های هنگ کنگ

موزه چای هنگ کنگ

موزه چای هنگ کنگ (Flagstaff House Museum of Tea Ware) یکی از موزه های هنگ کنگ که از چندین جهت به عنوان جاذبه‌ای جذاب محسوب می‌شود. بنای این موزه که در سال ۱۸۴۶ ساخته شد، از اولین معماری‌های مدرن این منطقه محسوب می‌شود و برای سال‌ها مقر اسکان فرماندهان نیروی ارتش بریتانیا به شمار می‌رفته است.

به واسطه‌ آن‌که این ساختمان در پارک هنگ کنگ قرار دارد، از محوطه و فضای سبز بسیار زیبایی برخوردار است. از اواخر قرن بیستم بود که این ساختمان به موزه‌ ای برای میزبانی نمایشگاه‌ها و مراسم گوناگونی در ارتباط با نوشیدنی محبوب این منطقه یعنی چای تبدیل شد.
آدرس: خیابان «کوتون تری» (Cotton Tree)
ساعت بازدید: ۱۰ تا ۱۸
مدت زمان بازدید: ۱ ساعت

موزه چای هنگ کنگ | موزه های هنگ کنگ
موزه چای هنگ کنگ | موزه های هنگ کنگ

جهت اخذ ویزای هنگ کنگ کلیک کنید

موزه راه آهن هنگ کنگ

ساخت مسیر راه آهن و کانتون سهم بسزایی در جابجایی کالا بین هنگ کنگ و چین دارد. جهت آشنایی با این خط آهن بهتر یکی از موز های هنگ کنگ هم موره راه آهن هنگ کنگ است از این موزه حتما بازدید کنید.

موزه راه آهن هنگ کنگ | موزه های هنگ کنگ
موزه راه آهن هنگ کنگ | موزه های هنگ کنگ

موزه موروثی هنگ کنگ

موزه موروثی هنگ کنگ جهت نگهداری از میراث فرهنگی و هنری هنگ کنگ می باشد. در این موزه نقاشی، هنر چینی، آداب و رسوم قدیم و … به چشم می خورد.

موزه موروثی هنگ کنگ| موزه های هنگ کنگ
موزه موروثی هنگ کنگ| موزه های هنگ کنگ

موزه مادام توسو هنگ کنگ

در موزه مادام توسو هنگ کنگ ماکت هایی از افراد معروف جهان ساخته شده است  و به نمایش در آمده است.

موزه مادام توسو هنگ کنگ |موزه های هنگ کنگ
موزه مادام توسو هنگ کنگ | موزه های هنگ کنگ

موزه علوم و فنون هنگ کنگ

موزه علوم و فنون هنگ کنگ در شرق Tsim Sha Tsu بوده و در چهار زمینه فیزیک، زیست شناسی، فناوری و دنیای کودکان آثار و مجموعه های خوبی را نگهداری می کند.

موزه علوم و فنون هنگ کنگ | موزه های هنگ کنگ
موزه علوم و فنون هنگ کنگ | موزه های هنگ کنگ

موزه شام تسونگ هنگ کنگ Sham Tung Uk

موزه شام تسونگ هنگ کنگ به نام خانه شماره 3 هنگ کنگ یا موزه مردم هنگ کنگ نیز معروف می باشد. شبیه خانه های کشاورزی در جنوب چین می باشد و چگونگی کشاورزی و زندگی در آن زمان را بیان می کند. چگونگی ساخت این مجموعه نیز در آن جا به نمایش در آمده است.

موزه شام تسونگ هنگ کنگ Sham Tung Uk | موزه های هنگ کنگ
موزه شام تسونگ هنگ کنگ Sham Tung Uk | موزه های هنگ کنگ

موزه مسابقه هنگ کنگ

موزه مسابقه هنگ کنگ تاریخچه برگزاری مسابقات اسب سواری در هنگ کنگ را بازگو می نماید.

موزه مسابقه هنگ کنگ | موزه های هنگ کنگ
موزه مسابقه هنگ کنگ | موزه های هنگ کنگ

اماکن تاریخی هنگ کنگ

خانه دولت هنگ کنگ (Government House)

خانه دولت هنگ کنگ (Government House) از سال 1885 تا 1997 مکان رسمی جلسات 25 فرماندار سابق هنگ کنگ بود. در حال حاضر محل دادرسی برای رییس اجرایی و دولت هنگ کنگ می باشد. جلسات و مراسم تشریفاتی در آن جا برگزار می گردد. باغ زیبای آن تنها چهار بار در سال برای عموم مردم باز می گردد.
در گذشته خانه های عمومی اغلب مسکن فقیران یا اقشار کم درآمد جامعه بود اما اکنون مردم هنگ کنگ به داشتن یک آپارتمان با هر سایز، در هر مکان، با هر شرایط و حتی چه دولتی باشد و چه خصوصی افتخار می کنند.

هنگ کنگ یکی از پرجمعیت ترین و متراکم ترین شهرهای جهان است که قیمت مسکن در آن بیداد می کند. به همین منظور دولت هنگ کنگ اقدام به ساخت 235 مجتمع به سبک “خانه عمومی” نموده که با عنوان “املاک” (estates) از آنها یاد می شود.

دولت هنگ کنگ این خانه ها را در اختیار اقشار کم درآمد گذاشته است. هنگ کنگ در حدود 7.2 میلیون جمعیت دارد که در این جزیره نسبتا کوچک در کنار هم گنجانده شده اند و بنابراین به نظر نمی رسد که مرکز اقتصاد جهانی بتواند خانه های کافی برای مردم این شهر بسازد. از این رو بنابر گزارش دانشگاه شهر هنگ کنگ متوسط قیمت مسکن از سال 2003 تاکنون در هنگ کنگ بیش از 300 درصد افزایش داشته است.

در گذشته خانه های عمومی اغلب مسکن فقیران یا اقشار کم درآمد جامعه بود اما اکنون مردم هنگ کنگ به داشتن یک آپارتمان با هر سایز، در هر مکان، با هر شرایط و حتی چه دولتی باشد و چه خصوصی افتخار می کنند.

اکنون در حدود 30 درصد جمعیت شهر در این خانه های اجاره ای عمومی زندگی می کنند که برای به دست آوردن آن 3.1 سال در انتظار بوده اند. اداره مسکن هنگ کنگ برای ساخت 76 هزار واحد دیگر از این مجتمع های مسکونی تا سال 2020 برنامه ریزی کرده است.

اما “چک نینگ چونگ” عکاسی است که از سال 2013 در اوقات فراغت خود به عکسبرداری از این خانه ها و دیگر مکان های مسکونی ویژه افراد کم درآمد در هنگ کنگ می پردازد. زندگی و روابط مابین شهروندان در این محله ها با زندگی در خانه های خصوصی کاملا متفاوت است. تصاویری که چونگ از این خانه ها تهیه کرده زندگی روزمره را در این مجتمع ها به نمایش می گذارد. این عکس ها در گالری تصاویر آمده است.

خانه دولت هنگ کنگ (Government House) | اماکن تاریخی هنگ کنگ
خانه دولت هنگ کنگ (Government House) | اماکن تاریخی هنگ کنگ

مشاهده پکیج های تور هنگ کنگ

خانه Murray

خانه Murray هنگ کنگ یکی از خانه های قدیمی مستعمراتی است که در سال 1840 توسط مهندسان پادشاهی انگلستان در منطقه سنترال بنا گردید. ولی به جهت باز شدن مسیر برای ساخت برج بانک چین در سال 1980 تخریب شد. به علت اعتراض مردم این خانه مجددا در منطقه Stanley ساخته شد که در سال 2000 به روی مردم بازگشایی گردید.

خانه Murray | اماکن تاریخی هنگ کنگ
خانه Murray |اماکن تاریخی هنگ کنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید!