8 مرکز خرید در هنگ کنگ که باید بشناسید

5/5

آنچه در مطلب میخوانید:

مراکز خرید هنگ کنگ

یکی از کشورهایی که توجه بسیاری از ایرانیان را برای سفر به خود جلب کرده است، کشور زیبای هنگ کنگ می‌باشد. هنگ کنگ ناحیه‌ای در جنوب چین است که جاذبه‌های گردشگری آن دست کمی از کشور چین ندارد. مراکز خرید هنگ کنگ و محیط شهری فوق العاده آن یکی از چیزهایی است که هر گردشگر را مجذوب خود می‌کند.

[su_box title=”تور اروپای آژانس مسافرتی آندیاسیر” style=”noise” box_color=”#3174AF” radius=”10″]جهت مشاوره و کسب اطلاعات در زمینه اخذ ویزای هنگ کنگ با شماره تلفن : 02128111153 تماس حاصل نمایید. [/su_box]

با توجه به این که بسیاری از گردشگرانی که به هنگ کنگ سفر می‌کنند، علاقه دارند تا از مراکز خرید لوکس و جذاب این کشور نیز بازدید کنند، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به معرفی و بررسی مراکز خرید هنگ کنگ بپردازیم؛ در ادامه با آندیاسیر همراه باشید.

دلیل تعداد زیاد مراکز خرید لوکس در هنگ کنگ چیست؟

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که دلیل این تعداد مرکز خرید در هنگ کنگ چه چیزی است و در واقع چه عاملی است که باعث می‌شود این منطقه از رونق تجاری بالایی برخوردار باشد؟

اگر به گذشته‌ی سیاسی هنگ کنگ نگاهی بیندازیم، به وضوح متوجه فراز و نشیب بسیار آن خواهیم شد. این منطقه ابتدا یکی از مستعمره‌های بریتانیا بود و مدتی نیز توسط امپراتوری ژاپن تسخیر شد.

اخذ ویزای هنگ کنگ بدون واسط در کمترین زمان

بهترین مراکز خرید هنگ کنگ

هنگ کنگ در حال حاضر یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای مالی آسیا محسوب می‌شود. این کشور دهمین صادر کننده بزرگ و نهمین وارد کننده بزرگ جهان می‌باشد. قوانین تجارت آزاد و عدم حضور قوانین سخت‌گیرانه‌ی مالیاتی، هنگ کنگ را به یکی از بهشت‌های تجاری دنیا تبدیل کرده است؛ همین امر را می‌توان دلیل تعدد مراکز خرید هنگ کنگ دانست.

حالا که با دلیل زیاد بودن مراکز خرید هنگ کنگ آشنا شدید، بد نیست که شما را با تعدادی از برترین مراکز خرید این کشور آشنا کنیم.

مرکز خرید هاربر سیتی – Harbour City

یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید هنگ کنگ، هاربور سیتی است. این مرکز خرید لوکس بیش از ۷۰۰ مغازه و ۵۰ رستوران را در خود جای داده است و حتی با ساعت‌ها گشت و گذار نیز نمی‌توانید از محیط جذاب آن خسته شوید. همچنین امکانات تفریحی فوق العاده‌ای نیز در این مرکز خرید وجود دارد که نظیر آن را در کمتر جایی می‌توانید پیدا کنید.

اکثر برندهای معروف لباس در این مرکز خرید شعبه دارند و می‌توانید به راحتی محصولاتی از برترین طراحان مد دنیا را خریداری کنید.

مرکز خرید هاربر سیتی هنگ کنگ – Harbour City
مرکز خرید هاربر سیتی هنگ کنگ – Harbour City

مرکز خرید پاسیفیک پلیس – Pacific Place

یکی دیگر از لوکس‌ترین مراکز خرید هنگ کنگ، پسیفیک پلیس می‌باشد. این مرکز خرید توسط تعدادی از معروف‌ترین هتل‌ها، برج‌های اداری و… احاطه شده است و در یکی از بهترین مناطق شهری هنگ کنگ قرار دارد.

پاسیفیک پلیس چهار طبقه است و در این چهار طبقه می‌توانید از لوکس‌ترین رستوران‌ها گرفته تا سلطنتی‌ترین برند جواهرات را مشاهده کنید. علاوه بر این‌، پسیفیک پلیس دارای یک سینما با شش سالن است و تقریبا در هر تایمی از روی می‌توانید برای مشاهده فیلم‌های جذاب و تازه اکران شده به این سینما مراجعه کنید.

مرکز خرید پاسیفیک پلیس هنگ کنگ – Pacific Place
مرکز خرید پاسیفیک پلیس هنگ کنگ – Pacific Place

مرکز خرید لندمارک – Landmark

یکی از بزرگترین و جذاب‌ترین مراکز خرید هنگ کنگ، لند مارک می‌باشد. این مرکز خرید چهار ساختمان دارد و در این چهار ساختمان بیش از ۲۰۰ برند بین المللی حضور دارند! تقریبا هیچ برند معروفی را نمی‌توانید پیدا کنید که در لند مارک شعبه‌ای نداشته باشد و نتوانید از آن خرید کنید. تمامی برندهای لویی ویتون، شنل، ورساچه و… در این مرکز خرید موجود هستند.

علاوه بر تمامی موارد بالا، اگر به غذاهای خوش طعم و خاص نیز علاقه دارید، باید بگوییم که یکی از معروف‌ترین رستوران‌های فرانسوی یعنی رستوران «لاتلیر دی جویی» در این مرکز خرید یک شعبه‌ی بی‌نظیر دارد.

مرکز خرید لندمارک هنگ کنگ - Landmark
مرکز خرید لندمارک هنگ کنگ – Landmark

مرکز خرید تایمز اسکوئر – Times Square

اگر علاقه دارید تا یک مرکز خرید متفاوت را تجربه کنید، تایمز اسکوئر گزینه‌ی جذابی است. معمولا نه تنها مراکز خرید هنگ کنگ، بلکه بسیاری از مراکز خرید را در تعداد طبقات پایین (برای مثال سه یا چهار طبقه) و مساحتی پهناور می‌سازند؛ اما تفاوت مرکز خرید تایمز اسکوئر با باقی مراکز خرید این است که در ۱۶ طبقه ساخته شده است و برای رفتن به طبقات مختلف از پله برقی‌هایی بسیار بلند استفاده کنید!

تایمز اسکوئر نه تنها بیش از ۲۰۰ فروشگاه را در خود جای داده است، بلکه حدود ۳۰ رستوران نیز در این مرکز خرید وجود دارد؛ البته دلیل اصلی شهرت تایمز اسکوئر این است که به دلیل محیط مجلل و جذابی که دارد، هر ساله میزبان تعداد زیادی از مراسمات و جشن‌های مختلف می‌باشد.

مرکز خرید تایمز اسکوئر هنگ کنگ – Times Square
مرکز خرید تایمز اسکوئر هنگ کنگ – Times Square

مرکز خرید المنتس – Elements

یکی دیگر از مراکز خرید هنگ کنگ که جاذبه‌ی زیادی برای گردشگران خارجی دارد، مرکز خرید المنتس است. این مرکز خرید علاوه بر برندهای جذاب و لوکسی که در خود جای داده است، دارای یک پیست اسکی روی یخ نیز می‌باشد و می‌توانید در کنار خرید کردن از اسکی نیز لذت ببرید!

علاوه بر موارد بالا باید بگوییم که مرکز خرید المنتس سالانه میزبان تعداد زیادی از نمایشگاه‌های هنری از برترین و معروف‌ترین هنرمندان جهان می‌باشد. المنتس می‌تواند برای هنر دوستان مرکز خرید بسیار ایده‌آلی باشد.

مرکز خرید المنتس هنگ کنگ - Elements
مرکز خرید المنتس هنگ کنگ – Elements

مرکز خرید فستیوال واک – Festival Walk

یکی دیگر از مراکز خرید هنگ کنگ، فستیوال واک است. این مرکز خرید در ۷ طبقه بنا شده است و مجموعه‌ای از برندهای لوکس کالوین کلاین، بروکس برادرز و… می‌باشد. همچنین برندهای ورزشی مختلفی از جمله آدیداس و نایکی نیز در این مجموعه حضور دارند و می‌توانید به راحتی آخرین محصولات آن‌ها را خریداری کنید.

یکی دیگر از جذابیت‌های این مرکز خرید، داشتن یکی از بزرگترین پیست‌های اسکی روی یخ آسیا است؛ همچنین رویدادهای سالانه و مراسمات مختلف زیادی نیز در این مرکز خرید برگزار می‌شوند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کرده و لذت ببرید.

مرکز خرید فستیوال واک هنگ کنگ– Festival Walk
مرکز خرید فستیوال واک هنگ کنگ– Festival Walk

مرکز خرید سوگو هنگ کنگ – SOGO Hong Kong

یکی از خاص‌ترین مراکز خرید هنگ کنگ، مرکز خرید سوگو هنگ کنگ است؛ اما چرا این مرکز خرید را یکی از خاص‌ترین‌ها می‌نامیم؟ دلیل این کار این است که سوگو هنگ کنگ به برندهای ژاپنی اختصاص دارد! البته برندهای دیگری نیز در این مرکز خرید وجود دارند؛ اما اکثر فروشگاه‌های آن ژاپنی بوده و اگر به محصولات یا برندهای کشور ژاپن علاقه دارید، سوگو هنگ کنگ یک بهشت است!

همانطور که مطالعه کردید، هنگ کنگ دارای مراکز خرید بسیار جذابی است و به عنوان یک راهنمای گردشگری هنگ کنگ، پیشنهاد می‌کنیم که اگر به محیط‌های شهری جذاب علاقه دارید، هنگ کنگ می‌تواند مقصد بسیار جذابی باشد. در هنگ کنگ می‌توانید یک محیط مدرن و پر رفت آمد را تجربه کنید.

مرکز خرید سوگو هنگ کنگ – SOGO Hong Kong
مرکز خرید سوگو هنگ کنگ – SOGO Hong Kong

مرکز خرید هنگ کنگ Edwardian

این مرکز خرید از سال ۱۹۹۱ میلادی که بازسازی شده به عنوان بهترین مرکز خرید برای خرید مارک های معروف لباس در این کشور شناخته شده و ساختمان  Edwardian  معروفترین پاساژ این منطقه است که در سال ۱۹۰۶ میلادی با نمایی بسیار منحصر بفرد ساخته شده این ساختمان قرمز رنگ در این بازار شلوغ نظر هر بینننده ای را به خود جلب می کند.

این بازار یکی از بهترین مراکز خرید هنگ کنگ برای خرید پارچه ، لباس و دیگر مصنوعات کشورهای غربی است. البته رو باز بودن این بازار نکته بسیار جالبی است چون اکثر محل های تجاری و بازارهای هنگ کنگ در برج ها ساخته شده و چندین طبقه بالاتر از سطح زمین قرار گرفته اند و در فضایی سرپوشیده واقع شده اند. در واقع شاید برخی از مردم و کارکنان این بازارها در طول روز هرگز خورشید و آسمان را نبینند بگونه ای که هنگام صبح با مترو زیر برج محل کار خود پیاده می شوند و بعد از ظهر هم تا محل زندگی خود با مترو از زیر زمین به منزل می روند.

این بازار یک ویژگی بسیار منحصر به فردی هم دارد و آنهم خیاطی های بسیار سریع آن است شما اگر صبح ساعت ۱۰ پارچه یک دست کت و شلوار  خود را به این خیاطی ها تحویل دهید بعد از ظهر ساعت ۵ می توانید آن را به تن کنید و از شرکت در یک میهمانی بسیار جذاب لذت ببرید.

مرکز خرید هنگ کنگ Edwardian | آژانس آندیا سیر
مرکز خرید هنگ کنگ Edwardian | آژانس آندیا سیر

آیا مراکز خرید هنگ کنگ و محیط شهری مدرن تنها جاذبه‌های هنگ کنگ هستند؟

خیر! با این که مراکز خرید هنگ کنگ از جذاب‌ترین مراکز خرید دنیا می‌باشند، اما جاذبه‌های هنگ کنگ تنها به این موارد خلاصه نخواهد شد. جغرافیای این منطقه به صورتی است که نه تنها آب و هوای بی‌نظیری دارد، بلکه دارای طبیعت خاص و جذابی نیز می‌باشد. علاوه بر مواردی که گفته شد هنگ کنگ یک منطقه بندری است و خط ساحلی و بنادر جذابی نیز دارد.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را علاوه بر مراکز خرید هنگ کنگ، با موضوعات مختلف دیگری در مورد این این منطقه نیز آشنا کنیم. همانطور که گفته شد هنگ کنگ می‌تواند مقصد جذابی برای علاقمندان به محیط‌های مدرن و لوکس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید!