جاذبه های گردشگری تور هنگ کنگ

5/5

آنچه در مطلب میخوانید:

جاذبه های گردشگری تور هنگ کنگ | آژانس آندیا سیر

جاذبه های گردشگری  که در تور هنگ کنگ می توانید از آنها بازدید کنید در زیر به صورت کامل لیست شده است. روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید تا توضیحات کامل و تصاویر جاذبه های گردشگری هنگ کنگ را مشاهده کنید.


پارک هنگ کنگ

در منطقه سنترال جزیره هنگ کنگ واقع است. دارای آب نما و حوضچه های زیبا با انواع ماهی بوده و محیطی سالم برای خانواده ها است.
پارک هنگ کنگ با مساحتی معادل ۸۰ هزار متر مربع در سال ۱۹۹۱ افتتاح شد و نمونه‌ای از تلفیق طراحی مدرن با مناظر طبیعی است. از جمله جاذبه‌های پارک می‌توان به موزه چای هنگ کنگ و مرکز هنرهای تجسمی هنگ کنگ اشاره کرد. از مشخصه‌های جالب توجه پارک، وجود مناظر طبیعی فوق‌العاده در دل شلوغی‌های شهر است. در بازدید از پارک می‌توان از گلخانه و برخی نمایشگاه‌های موقتی دایر در آن دیدن کرد. برای علاقمندان به ورزش نیز یک مرکز اسکواش و یک مرکز ورزشی در پارک موجود است.

پارک هنگ کنگ | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر
پارک هنگ کنگ | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر

پارک شهر دیواری کاولون هنگ کنگ

پارک شهر دیواری کاولون هنگ کنگ تنها جایی بود که توسط دولت بریتانیا اداره نمی شد. به خاطر همین مخفی گاه بسیاری از افرادی بود که از قانون گریزان بودند. از آثار باقی مانده می توان به دروازه قدیمی و گداخانه آن اشاره کرد. غرفه ها، مجسمه ها، باغ و زمین بازی این محل را به جایی مناسب جهت اوقات فراغت خانواده ها تبدیل نموده است.

پارک شهر دیواری کاولون هنگ کنگ | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر

 



پارک اقیانوس یا اوشن پارک هنگ کنگ (Ocean park)

پارک اقیانوس یا اوشن پارک هنگ کنگ در سال 1977 افتتاح شده است و با 91 هکتار مساحت یکی از جاذبه های گردشگری هنگ کنگ به حساب می آید با این حال در سال 2005 و با افتتاح دیزنی لند هنگ کنگ از محبوبیت آن کاسته شد و با تصمیم دولت هنگ کنگ، 5.5 میلیارد دلار هنگ کنگ برای توسعه و نوسازی آن هزینه شد و با همین رویکرد تعداد بازدید کنندگان آن تا سال 2014 به 7.6 میلیون نفر رسید.
اگر اهل حیات وحش و حیوانات هستید سری به باغ وحش بزنید و حتماً از پانداهای بامزه دیدن کنید. یکی از افتخارات این پارک این است که مسن‌ ترین پاندای جهان را نگهداری میکند و در سال 2015 تولد 37 سالگیش را جشن گرفتند و برای دومین بار رکوردش را در گینس ثبت کردند.

پارک اوشن یا همان پارک اقیانوس هنگ کنگ یکی از بزرگترین و محبوب ترین پارک های آسیا و همچنین جهان به شمار می‌آید که شامل بخش‌های مختلفی مثل آکواریوم، باغ وحش، تله کابین، شهر بازی و پارک پستانداران دریایی میباشد. این مجموعه که در سال 1977 افتتاح گردیده است شامل 800 مکان تفریحی و دیدنی میباشد. این پارک با عظمتش جایزه هفتمین شهر بازی معروف دنیا را به خود اختصاص داده است و همچنین در مقایسه با دیزنی لند که خود نیز یکی از پر طرفدارترین مکانهای تفریحی هست هم پر بازدید کننده تر است.

این پارک جزو 50 جاذبه گردشگری پر بازدید کننده جهان نیز قرار گرفته است، این پارک علاوه بر جنبه تفریحی و گردشگری از لحاظ پژوهشی نیز حائز اهمیت در سطح بین المللی میباشد. این پارک دارای بلیط ورودی بوده و کلیه بازی ها مجانی می باشد.آکواریوم اوشن پارک هنگ کنگ که یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این پارک است این پارک دیدنی هنگ کنگ دارای تپه‌های متعددی میباشد که مراجعین میتوانند در حین مسیر گردششان از مناظر بسیار زیبا و هیجانی لذت ببرند و تجربه های منحصر به فردی را کسب کنند.

پارک اقیانوس یا اوشن پارک هنگ کنگ (Ocean park)| مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر

 

ترن هوایی

 اگر عاشق هیجان هستید حتما ترن های هوایی آن را امتحان کنید، اوج هیجان در ترن هوایی پارک هنگ کنگ یکی از هیجان انگیزترین تفریحات شما در سفر به هنگ کنگ بی شک میتواند اوشن پارک باشد، شما تنها با پرداخت 95 دلار میتوانید یک روز کامل را در این پارک سپری کنید و از تمام امکاناتش بهره مند گردید.


ویکتوریا پیک هنگ کنگ (Victoria Peak)

از برج پیک هنگ کنگ بهترین چشم انداز به جزیره هنگ کنگ، بنادر و منطقه کاولون هنگ کنگ وجود دارد. چندین طبقه در این برج مختص فروشگاه ها، رستوران ها و جایگاه های مختلف تفریحی مثل موزه مادام چوست است.

هنگ کنگ منطقه‌ای در جنوب شرقی کشور چین است و به صورت مستقل از چین، دولت خود را اداره می‌کند، این شهر پر تردد یکی از مقاصد تجاری در آسیا محسوب می‌شود، چرا که به عنوان مرکز خرید عمده شناخته می‌شود. اما در کنار مراکز تجاری از شرایط اقلمی مطلوب، دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بسیاری برخوردار است که اگر می‌خواهید کل آن‌ها را در یک نگاه ببینید و یا نمایی از تمام جزیره هنگ کنگ داشته باشید به بالای برج پیک بروید. این مکان که در بین مردم محلی با نام the peak شناخته می‌شود، بلندترین نقطه‌ی این شهر است و آن را به عنوان بهترین تفرجگاه در هنگ کنگ می‌شناسند.

اگر می‌خواهید به بالای برج بروید می‌توانید از واگن‌های برقی مخصوص ویکتوریا پیک استفاده کنید و تا به منظره تماشایی شهر شلوغ با آسمان خراش‌های زیبایش برسید. اگر دلتان میخواهد تصویری از هنگ کنگ در ذهن خود ثبت کنید که هیچ گاه فراموشتان نشود در هنگام غروب به آن‌جا بروید و در پارک با طراوت و سرسبز نزدیک برج پیک وقت بگذرانید، شما در اینجا احساس می‌کنید که تمام شهر در زیر پای شما قرار دارد. برج پیک به دلیل اینکه در ارتفاع قرار گرفته است و در کنار آن پارکی قرار دارد، آب و هوای خنک‌تری نسبت به سطح شهر دارد و مردم را به خاطر هوای خوبش به سمت خود جذب می‌کند.

آدرس: خیابان «کوتون تری» (Cotton Tree)
ساعت بازدید: ۷ تا ۲۴
مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و نیم
فاصله از جاذبه‌ی قبلی: ۷ دقیقه پیاده تا ایستگاه تراموا (Peak Tram)

ویکتوریا پیک هنگ کنگ (Victoria Peak) | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر


پله برقی هنگ کنگ Mid-Level

طولانی ترین پله برقی دنیا با 29 ورودی و خروجی است که 20 دقیقه زمان سفر پله برقی هنگ کنگ Mid-Level می باشد. این پله برقی یک طرفه در خروجی و ورودی ها به خیابان های متعدد، مناطق مسکونی و تجاری متصل می گردد.
پله برقی سنترال- مید- لِولز، طولانی‌ترین پله برقی جهان با ۸۰۰ متر طول و ۱۳۵ متر ارتفاع و ۲۹ ورودی و خروجی است. پله برقی سنترال- مید- لِولز، یک طرفه و رو به طرف بالا است و در خروجی‌ها و ورودی‌ها به خیابان‌های متعدد، مناطق مسکونی و تجاری متصل می‌شود. پله برقی سنترال- مید- لِولز از منطقه ستنرال شروع و به خیابان کاندوئیت، واقع در منطقه مید- لِولز منتهی می‌شود.
رکورد گران‌ترین آپارتمان آسیا.
نمایی از برج مسکونی ۳۹ جاده کاندوئیت که توسط شرکت توسعه املاک هندرسون ساخته شده‌ است.
در ژانویه ۲۰۱۶، یک واحد آپارتمان دوبلکس ۵۳۲ متری در خیابان کاندوئیت، واقع در منطقه مید- لِولز به قیمت ۷۰ میلیون یورو به فروش رسید.

پله برقی هنگ کنگ Mid-Level | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر
پله برقی هنگ کنگ Mid-Level | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر

برج ساعت هنگ کنگ (clock tower)

این برج در کاولون و در کنار مرکز فرهنگی هنگ کنگ در سال 1915 ساخته شد.
بازدید از این برج پیش از این برای عموم آزاد شده بود که هم اکنون به علت تعمیرات و نگهداری بسته شده است. نمای این برج تلفیقی از آجر قرمز، سنگ مرمر و گرانیت می باشد که این سازه را بی‌نظیر ساخته است. یک میله صاعقه‌گیر هفت متری در بالای برج ساعت هنگ کنگ نصب شده است که از طریق راه پله‌ای چوبی می‌توان به آن رسید.
برج ساعت هنگ هنگ یاد آور عصر ماشین بخار است چرا که در کنار خط راه آهن قدیمی در زمان حضور بریتانیا ساخته شده بود. در سال ۱۹۹۰ برج ساعت بعنوان یک بنای تاریخی در هنگ کنگ به ثبت رسیده است. از سال 2000 از این برج به عنوان یک نمای تاریخی در هنگ کنگ اعلام شده است. برج ساعت هنگ کنگ نمادی برای هزاران مهاجر چینی است که به امید شروع زندگی نو به این منطقه و بندر ساحلی وارد شدند.
برج ساعت هنگ کنگ واقع در ساحل جنوبی کوولون و تسیم شا تسویی می باشد که تنها بازمانده بقایای این برج ساخته شده از آجر قرمز و گرانیت با 24 متر طول با یک میله رعد و برق برجسته به طول 7 متر دارای یک پلکان چوبی است که برای تعمیرات و بازسازی مدتی جهت بازدید بسته شد.
راه آهن کوولون کانتون در یکم اکتبر سال 1910 میلادی افتتاح شد اما به دلیل بروز جنگ جهانی اول تا سال 1913 میلادی مورد استفاده قرار نگرفت و برج ساعت موجود در آن در سال 1915 میلادی تکمیل شد. این برج به طور مداوم از ساعت برج خنک کننده استفاده می کند و تا سال 1920 میلادی یک طرف آن ساعت داشت و سه طرف دیگر آن خالی بود.
در زمان اشغال هنگ کنگ توسط ژاپنی ها در دوران جنگ جهانی دوم آسیب های جدی دید. زنگ داخل برج ساعت در اواسط دهه 1980 تا 1995 میلادی در ایستگاه شاتین نمایش داده شد و از سال 1995 تا اوایل سال 2000 میلادی به اداره KCRC در فورت تانک منتقل شد و در نهایت در اسل 2010 میلادی آخرین بار این زنگ توسط دولت چین جابجا گردید.
در سال 1975 با اتصال ایستگاه کوولون به ایستگاه هنگ کنگ ساختمان این ایستگاه تخریب گردید اما برج ساعت علی رغم مخالفت هایی از جانب انجمن میراث و سایر گروه ها توانست از تخریب ایستادگی کند و اکنون هم مجاورت موزه فضایی هنگ کنگ، موزه هنر و مرکز فرهنگی هنگ کنگ به عنوان یک جاذبه گردشگری با بازدیدکنندگان فراوان قرار دارد. هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود و در آن زمان گروه‌هایی از سربازان هندی به این شهر آمدند که عده‌ای از آن‌ها مسلمان بودند.

برج ساعت هنگ کنگ (clock tower) | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر
برج ساعت هنگ کنگ (clock tower) | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر

 


پل تسینگ ما هنگ کنگ

یکی از طولانی ترین پل های معلق دنیا پل تسینگ ما هنگ کنگ بوده که در آن مسیر راه آهن و ماشین رو وجود دارد. این پل به طول 2.2 کیلومتر یکی از جدیدترین بناهای هنگ کنگ است که کانال ماوان را به جزیره Sing Xi متصل می کند.
پل تسینگ ما (Tsing Ma Bridge) در هنگ کنگ، یازدهمین پل معلق طولانی در جهان به‌شمار می‌رود. اسم پل از دو جزیره‌ای که آن‌ها را به یک‌دیگر متصل می‌کند، یعنی تسینگ یی و ما وام گرفته شده است. با وجود همزمان ریل قطار و مسیر ماشین‌رو، پل تسینگ ما طولانی‌ترین پل در نوع خود در جهان محسوب می‌شود. پل طولی معادل ۱۳۷۷ متر و ارتفاعی برابر ۲۰۶ متر دارد. از نظر گردشگری نیز پل تسینگ ما از اهمیت خاصی برخوردار است و یک سکوی بازدید در انتهای پل و گوشه شمال غربی جزیره تسینگ یی جای دارد.

پل تسینگ ما هنگ کنگ | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر
پل تسینگ ما هنگ کنگ | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر

صومعه سرای پولین هنگ کنگ Po Lin

صومعه‌ی «پو لین» (Po Lin Monastery) صومعه‌ای است برای بوداییان که در سال ۱۹۰۶ ساخته شد و پذیرای چندین واقعه مذهبی می باشد. همین طور به خاطر غذاهای تهیه شده از سبزیجات معروف می باشد. درون این موزه ۳ مجسمه‌ی برنزی از بودای بزرگ وجود دارد که بیانگر زمان‌های گذشته، حال و آینده‌ی او است. این صومعه در پایین مجسمه‌ی بودا تیان تان قرار دارد. در محوطه‌ی اطراف این صومعه نیز بساط کارهای دستی محلی رونق دارد. مردم بیشتر به خاطر دیدن مجسمه 34 متری بودا که بزرگترین در دنیا است، از آن بازدید می نمایند. صومعه سرای پولین هنگ کنگ همچنین دارای یک گالری است که در آن مجسمه های دیگر بودا و کتب مربوط به آن نگهداری می شود.

آدرس: جزیره‌ی «لانتائو» (Lantau Island)، خیابان «پینگ» (Ping)
ساعت بازدید: ۱۰ تا ۱۷
مدت زمان بازدید: ۴۵ دقیقه
فاصله از جاذبه‌ی قبلی: ۵ دقیقه پیاده

صومعه سرای پولین هنگ کنگ Po Lin | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر
صومعه سرای پولین هنگ کنگ Po Lin | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر

صومعه چی لین Chi Lin Nunnery

صومعه چی لین Chi Lin Nunnery با فضایی به وسعت 30000 متر مربع در سال 1930 و به سبک معماری خاندان سلطنتی Tang بنا گردیده که در سال 1934 مجددا تعمیر شده است. صومعه‌ی «چی لین» (Chi Lin Nunnery) یک معبد بزرگ برای بوداییان است.
صومعه چی لین معبدی بزرگ با معماری چوبی فوق العاده زیبا و منحصر به فردی است. این معبد روی برکه ی نیلوفر آبی که تسکین دهنده روح است قرار گرفته شامل دو بخش بودا و باغ صومعه می باشد. صومعه شامل سالن های معبد که برخی از آنها شامل طلا، خاک رس و مجسمه های چوبی نمایندگان خدایان مانند Sakyamuni بودا و بوداها. علاوه‌ بر معماری جالب این صومعه، مجسمه‌ها و تندیس‌های زیبایی از جنس طلا، چوب و سنگ درون معبد قرار دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. محوطه‌ی بیرونی زیبای این صومعه نیز از دیگر ویژگی‌های آن است.
آدرس: خیابان «فونگ تاک» (Fung Tak)
ساعت بازدید: ۱۰ تا ۱۷
مدت زمان بازدید: ۱ ساعت

صومعه چی لین Chi Lin Nunnery | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر


معبد چکونگ هنگ کنگ Che Kung

یکی از عبادت گاه های معروف در میان افراد بومی و محلی در هنگ کنگ، معبد چکونگ هنگ کنگ Che Kung است تا در سال جدید در آن به عبادت بپردازند. اعتقاد آن ها این است که این معبد برکت می دهد و به مریدانش سال خوبی را بعد از روشن کردن چرخ خوشبختی می دهد. Che Kung یکی از ژنرال ها در سلسله Sung بوده که شورشی را در جنوب چین فرو نشاند. او بعدا توسط مریدانش پرستش می شده و یکی از کشاورزان هم در خواب می بیند که روستای آن ها توسط این فرد از امراض و طاعون نجات پیدا می کند و از این رو این معبد بنا گردید.

معبد چکونگ هنگ کنگ Che Kung | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر
معبد چکونگ هنگ کنگ Che Kung | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر

 


معبد Man Mo هنگ کنگ

معبد «من مو» (Man Mo Temple) یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین معابد چینی در جزیره‌ی هنگ کنگ است که در محله‌ی ویکتوریا قرار دارد. از طرفی در نزدیکی این بنای تاریخی، باغ‌های جانورشناسی و گیاه‌شناسی و برج مشهور بانک چین قرار دارد. مجموع این عوامل باعث می‌شود دیدن این معبد را توصیه کنیم. اسم این معبد به یاد خدایان ادبیات و جنگ نام گذاری شده است. خدای ادبیات دارای یک قلم مو خوشنویسی و خدای جنگ شمشیر و لباس سبز دارد.
آدرس: خیابان هالیوود
ساعت بازدید: ۸ تا ۱۸
مدت زمان بازدید: ۳۰ دقیقه
فاصله از جاذبه‌ی قبلی: ۱۰ دقیقه با ماشین

معبد Man Mo هنگ کنگ| مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر
معبد Man Mo هنگ کنگ| مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر

 


معبد ونگ تای سین

معبد «ونگ تای سین» با نام کامل (Sik Sik Yuen Wong Tai Sin Temple) یکی از جذاب‌ترین معابد در هنگ کنگ است. این معبد در منطقه‌ای قرار دارد که توسط بندرگاه هنگ کنگ، از جزیره‌ی هنگ کنگ جدا شده است. معبد اصلی، بنایی شخصی بود که در سال ۱۹۲۰ میلادی ساخته شده بود. بعدها این بنا با ساختمانی جدیدتر که در سال ۱۹۶۸ تکمیل شد، جایگزین شد و بنای امروزه را تشکیل داد. این معبد به احترام خدای تائو ونگ تای سین ساخته شد؛ مردم محلی او را به عنوان عامل خوش‌شانسی در مسابقات اسب‌سواری و شفادهنده‌ی بیماری‌ها می‌دانند.
آدرس: خیابان «ونگ تای سین» (Wong Tai Sin)
ساعت بازدید: ۱۰ تا ۱۷
مدت زمان بازدید: ۳۰ دقیقه
فاصله از جاذبه‌ی قبلی: ۵ دقیقه با ماشین

معبد ونگ تای سین | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر
معبد ونگ تای سین | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر

 


درخت آرزوی هنگ کنگ Lam Tsun

در دره سرسبز لم تسان درختی به نام درخت آرزو قرار دارد که روی آن کاغذهای رنگی فراوانی چسبیده است. طبق اعتقادات قدیم، مردم آرزوی خود را روی کاغذهای رنگی نوشته و در هوا پخش می کنند. اگر کاغذ آن ها روی درخت بنشیند، یعنی آرزوی آن ها برآورده می شود.
تالار اجداد Tang Chung Lingهنگ کنگ: این مکان خانه یکی از پنج قبیله هنگ کنگ است. نام این قبیله به معنی اژدهای پر جنب و جوش می باشد که ناشی از یک افسانه قدیمی قرن شانزدهم است که بنابر آن اژدها در این مکان می زیسته است. از سال 1997 نیز به عنوان یک معبد تحت حفاظت اعلام شده است.

در هنگ کنگ استانی به اسم Lam Tsuen در ناحیه «تای پو» هست که از ۷۰۰ سال پیش شکل گرفته و امروز به خاطر داشتن دو درخت آرزو همچنان ساکنان و گردشگران زیادی دارد. دعا برای خوش شانسی در درخت آرزوی Lam Tsuen یکی از جذاب ترین سنت هایی است که از دیرباز پابرجا بوده است. در زمان های گذشته هر زمان که در روستا جشنی برگزار می شد روستاییان آرزوهایشان را بر روی کاغذهایی می نوشتند و به درخت می دادند. این دو درخت امروز تبدیل به جاذبه گردشگری معروف هنگ کنگ شده اند و گردشگران زیادی برای رسیدن به آرزوهایشان به کنار این دو درخت می روند.

درخت آرزوی هنگ کنگ Lam Tsun | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر
درخت آرزوی هنگ کنگ Lam Tsun | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر

 

درخت عجیب آرزوها

بر طبق یک افسانه، روزی زنی بیماری سختی می گیرد او در خواب فرشته ای را دید که به او سفارش کرد به سمت درخت آرزوها بود و در آنجا آرزوی خودش را برای رساندن به خدا بر روی کاغذ بنویسد و به درخت آویزان کند. بعد از اینکه این زن از خواب بیدار شد و همین کارها را انجام داد به طرز معجره آسایی خوب شد. داستان این افسانه عجیب و غریب در شهر پیچید و این باعث شد که افراد زیادی برای رسیدن به آرزوهایشان به سمت درخت آرزوها بروند. داستان دیگری هم درباره این درخت وجود دارد و آن این است که روزی مردی به سمت مکان مقدس «تین هائو» رفت و برای پسرش دعا کرد تا در درس هایش موفق شود بعد از اینکه او در مقابل درخت مکان مقدس آرزویش را گفت پسرش به موفقیت های تحصیلی زیادی دست پیدا کرد و از آن زمان افسانه درخت آرزوها شکل گرفت.

در سال ۱۹۹۸ درخت اصل آرزوها که در ورودی روستا قرار داشت به طور اتفاقی آتش گرفت و از بین رفت به طوری که به جای آن یک درخت انجیز هندی کاشته شد. در سال ۲۰۰۵، چند تا از شاخه های این درخت آسیب دید و مقامات را وادار به دخالت کرد. آن ها بعد از بررسی درخت آرزوها به این نتیجه رسیدند که درخت به خاطر حجم زیاد آرزوها بیمار و حساس شده است! برای حفاظت از درخت، شاخه های آسیب دیده اش هرس شدند و چند تا درخت آرزوی مصنوعی در نزدیکی درخت قرار داده شد که باعث می شد مردم سنت آرزوها را ادامه دهند. در سال ۲۰۱۱، یک کانال آب مستطیلی به نام چاه آرزوها هم در این محل قرار گرفت و مردم کاغذ آرزوهای خود را بر روی لامپ هایی به شکل گل قرار می دادند و آن را به آب می سپردند تا این آرزو به سمت کانال Lam Tsuen برود.

 امروز، در اولین روزهای سال نوی قمری گردشگران و محلی ها به اینجا می آیند تا آرزوهای خودشان را برای سال جدید بنویسند آن ها این کاغذها را به پرتقال گره می زنند و از درخت آویزان می کنند. طبق افسانه ها اگر این پرتقال به خوبی در میان شاخه های درخت جا بگیرد آرزو برآورده می شود ولی اگر به زمین بیفتد دیگر باید برای همیشه خیال رسیدن به این آرزو را از سرتان بیرون کنید! در فرهنگ چینی، آرزو برای خوش شانسی، ثروت و موفقیت در سال جدید بخش مهمی از سال نوی قمری است. برای همین به محض این که سال نو می شود مردم هنگ کنگ برای اینکه به آرزوهایشان برسند راهی روستای کوچک «فونگ ما پو» می شوند تا درخت آرزوها رااز نزدیک ببینند. به گفته مردم محلی، این درخت انجیر هندی یک قدرت جادویی دارد که می تواند آرزوها را برآورده کند. در هنگام سال نو این روستا به روستایی پر از گردشگر تبدیل می شود و همه برای رسیدن به آرزوهایشان به اینجا می آیند. روستای «فونگ ما پو» در منطقه «تانگ پو» بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد و مهاجران اولیه آن ماهیگیرانی ساده بودند.

درخت آرزوی هنگ کنگ Lam Tsun | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر
درخت آرزوی هنگ کنگ Lam Tsun | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر

چگونه آرزو کنیم؟

کاغذهای رنگارنگی که مردم آرزوهای خود را بر روی آن می نویسند «پو دیپ» نامیده می شود و یک پرتغال پلاستیکی هم با یک نخ به آن بسته شده است. شما می توانید یا آرزویتان را بر روی این کاغذ بنویسید و یا در صفحه بعد آن در کنار چیزهایی که می خواهید تیک بزنید. گزینه هایی که با آن روبرو می شوید شامل موفقیت تحصیلی، سفری ایمن، موفقیت، سلامتی و حتی صلح در دنیاست. بعد از این کار کاغذ را لوله کنید و آن را با بندی که به آن آویزان است گره بزنید و تا می توانید آن را در بالاترین نقطه درخت آویزان کنید. اجازه دهید که پرتغال پلاستکی به آسانی حرکت کند. هر چه کاغذ در نقطه بالاتری از درخت قرار بگیرد احتمال برآورده شدن آرزو بیشتر است البته اگر پرتغال به زمین بیفتد دیگر چندان منتظر برآورده شدن آرزویتان نباشید!

مسیر دسترسی به درخت آرزوها
برای رفتن به بازار «تای پو» از ام آر تی استفاده کنید و از خروجی A3 خارج شوید تا به سمت ترمینال اتوبوس ها بروید. در طول ۴ روز اول سال نوی قمری (۸ تا ۱۱ بهمن) اتوبوس مخصوص ۶۳R گردشگران را مستقیم به سمت درخت آرزوها می برد.


لنگرگاه آبردین هنگ کنگ

محل زندگی صدها نفر است که بر روی قایق های ماهیگیری (ته پهن) خود زندگی می کنند. چراغانی دو رستوران شناور در شب صحنه های به یاد ماندنی را به وجود می آورد.

لنگرگاه آبردین هنگ کنگ| مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر
لنگرگاه آبردین هنگ کنگ| مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر

 


جزیره لانتائو هنگ کنگ

جزیره لانتائو هنگ کنگ بزرگترین و شگفت انگیزترین جزیره هنگ هنگ است و با فاصله کمی از جزیره اصلی واقع شده است این جزیره در دهانه رودخانه مروارید قرار گرفته است که دارای مناظر زیبا و مکان های تاریخی هستند که واقعا خیره کننده است.
اینجا نیز هنگ کنگ است اما با این تفاوت که دیگر خبری از ساختمان های بلند و مدرن و خیابان های شلوغ و پر از مسافر نیست. در این جزیره می توانید آرامش را در هنگ کنگ بدست بیاورید. هرچند برخی معتقدند گشتن در خیابان های جزیره لانتائو کمی سخت است، اما نه بخاطر وجود ترافیک بلکه بخاطر وجود برخی حیوانات وحشی نظیر گاوها و بوفالوها که گاهی برای تماشای خورشید از جنگل ها به خیابان می آیند.
بسیاری از گردشگران به لانتائو هنگ کنگ می روند تا مجسمه بزرگ 112 فوتی بودا و دیزنی لند هنگ کنگ را ببینند.
جزیره لانتائو هنگ کنگ محیطی کوهستانی، سواحل بزرگ شنی و پارکی وسیع دارد که تقریبا نیمی از جزیره را در بر گرفته است. در این پارک بزرگ می توان تقریبا 1000 گونه مختلف حیوانات را یافت.این جزیره جاذبه های گردشگری متعدد و متنوعی دارد که با سلیقه هر گردشگری سازگار خواهد بود.

مساحت این جزیره دو برابر مساحت جزیره هنگ کنگ است. از جزیره هنگ کنگ حدود ۴۵ دقیقه، از ایستگاه شماره ۷ فری سنترال تا لانتائو طول می کشد. کوه های بلند، روستاهای ساحلی و پارک های زیبا زیستگاه مناسبی را تشکیل شده است. فرودگاه بین المللی هنگ کنگ در بخش شمال غربی لانتائو واقع شده است. شرکت والت دیسنی آمریکا در حال ساختن مجموعه ای به همین نام در منطقه شمالی جزیره است.

اتوبوس شماره ۲ در نزدیکی ایستگاه فری جزیره لانتا او بعد از ۳۵ دقیقه گذر از منطقه کوهستانی مسافران را به بزرگترین معبد بودا در هنگ کنگ منتقل می نماید. در منطقه باز این معبد بزرگترین مجسمه بودا در دنیا به وزن ۲۰۲ تن قرار دارد که در سال ۱۹۹۳ ساخته شد و محل عبادت پیروان بودا و برای جهانگردان جالب است. در سال ۱۹۰۵ جمعی از بودایی ها برای عبادت این منطقه دور افتاده از هنگ کنگ را انتخاب کردند که تا سال ۱۹۷۰ بسیار محقر و کوچک بود، اما از آن به بعد با ساخت معبد در آن مکان روز به روز بر وسعت و رونق آن افزوده شد. قله لانتائو در این جزیره با ۹۳۴ متر ارتفاع دومین قله مرتفع هنگ کنگ است.
جزیره Cheung Chau هنگ کنگ یکی از جزایر معروف جهت ماهیگیری می باشد. به علت محدودیت تردد خودرو فقط پیاده و یا با دوچرخه می توان در آن جا رفت و آمد نمود. جزیره لانتائو با فاصله نیم ساعته از هنگ کنگ، جاییست که در آن می توان آبشارهای خارق العاده و زیبایی را دید که آسان ترین ودر دسترس ترین آنها آبشار سیلورماین ( Silvermine Waterfalls ) است که از شهر Mui Wo در جنوب شرقی لانتائو قابل دسترسی است. این آبشار مکانی محبوب برای افرادیست که می خواهند به پیک نیک بروند و یک روز خود را در طبیعت بگذرانند.

جزیره لانتائو هنگ کنگ | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر
جزیره لانتائو هنگ کنگ | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر

روستای ماهیگیران Tai O
روستای ماهیگیران Tai O در جنوب غربی جزیره واقع شده است و از جمله جاهایی است که شما را به گذشته این جزیره باز می گرداند. این روستای آرام و بی سر و صدا دارای خانه های رنگارنگیست که روی آب ساخته شده اند.
قرن ها این منطقه خانه ماهیگیران جزیره بود اما در دهه های اخیر این تجارت کمی کاهش یافته است و این روستا بیشتر به مکانی برای بازدید و گردش تبدیل شده است ، هر چند همچنان ماهیگیرانی را در این منطقه می توان یافت که ماهی های تازه خود را در رستوران های میفروشند و گردشگرانی که این ماهی های تازه را امتحان می کنند. وجود خانه های روی آب و قایق هایی که متعلق به هر خانه است ، منظره ای زیبا و متفاوت در این روستا ایجاد کرده است.

تماشای دلفین های صورتی
دلفین های صورتی در هنگ کنگ بسیار مشهور هستند، به آنها در گذشته دلفین های سفیدی چینی گفته می شد. این دلفین ها در سواحل شمالی و غربی لانتائو دیده می شوند. این دلفین ها بخاطر پوست سفید و صورتی که دارند شناخته شده هستند و هر چه بزرگ تر می شوند رنگ آنها صورتی تر می شود. هرچند جمعیت این دلفین ها طی دهه های گذشته بسیار کم شده است اما هنوز احتمال دیدن آنها در این سواحل وجود دارد.

مجسمه بودا تیان تان
مجسمه‌ی «بودای تیان تان» (Tian Tan Buddha) مجسمه‌ای است ۳۴ متری که در جزیره‌ی لانتائو قرار دارد. جزیره‌ای که تا قبل از ساخت این مجسمه در سال ۱۹۹۳، مکانی کمتر شناخته‌شده محسوب می‌شد. گفته می‌شود این تندیس بودای بزرگ در نوع خود، بزرگ‌ترین مجسمه‌ی خودایستا و غیرمتصل جهان است و ساخت آن حدود ۱۲ سال به طول انجامید.
آدرس: جزیره‌ی «لانتائو» (Lantau Island) ، خیابان «پینگ» (Ping)
ساعت بازدید: ۱۰ تا ۱۷
مدت زمان بازدید: ۳۰ دقیقه

جزیره لانتائو هنگ کنگ | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر
جزیره لانتائو هنگ کنگ | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر

جزیره لاما هنگ کنگ (Lamma Island)

جزیره لاما سومین جزیره بزرگ هنگ کنگ پس از جزایر لانتائو و هنگ کنگ است و در جنوب غربی هنگ کنگ واقع شده است. این جزیره از دو بخش در شمال به نام یونگ شیو وال و در جنوب به نام پاک کوک تسوئن تشکیل شده است. بخش اول به حالت دهکده ای با خانه های حداکثر دو طبقه است و در بخش دوم عمدتا رستوران های بزرگ واقع شده است. هر دو منطقه مسکونی بوده و با جاده ای به طول تقریبا دو کیلومتر از دره و کوهستان به یکدیگر متصل شده اند. این مسافت اتومبیل رو نیست و پیاده حدود یک ساعت و نیم راه است. از جاده اصلی جاده های فرعی به کنار آب امتداد یافته اند. برای رفتن به این جزیره باید یا از ایستگاه فری سنترال هنگ کنگ استفاده نمود و یا از فری منطقه آبردین در هنگ کنگ به آن جا رفت. از هر دو مسیر حدود ۳۰ دقیقه برای رفتن به جزیره طول می کشد.

جزیره لاما هنگ کنگ (Lamma Island) | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر
جزیره لاما هنگ کنگ (Lamma Island) | مناطق گردشگری هنگ کنگ | آندیا سیر

 


 


Repulse Bay

Repulse Bay معروف ترین ساحل کنار دریا همراه با فروشگاه ها و رستوران های متنوع در هنگ کنگ است.

Repulse Bay | مناطق گردشگری هنگ کنگ
Repulse Bay | مناطق گردشگری هنگ کنگ

باغ پن فورد هنگ کنگ

در محل برگزاری مسابقات اسب سواری منطقه شاتین واقع شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید!