شهر آپنزل و تیچینو در سوئیس

5/5

آنچه در مطلب میخوانید:

شهر آپنزل و تیچینو در سوئیس

تأسیس کشور سوئیس به اواخر قرون وسطی باز می گردد، که به یک سری موفقیت های نظامی بر اتریش و (بورگاندی) مرتبط است. این کشور یک تاریخچه بی طرفی نظامی دارد که به رفورم پروتستان باز می گرددو از 1815 این کشور در هیچ جنگ بین المللی شركت نداشته است. این کشور سیاست خارجی دوستدار صلح را پیگیری می کند و سازمان ها و فعاليت هاي حامی صلح در سرتاسر جهانرا حمايت می کند. علاوه بر زادگاه سازمان صلیب سرخ جهاني دومین سازمان معظم سازمان ملل هم در این کشور است. در سطح اروپا یک عضو سازمان تجارت آزاد اروپا (EFTA) است، اما عضو اتحادیه اروپا یا ناحیه اقتصادی اروپا نیست.
کشور سوئیس یک جمهوری فدرال در اروپا است. موقعیت این کشور در بخش غربی مرکز اروپا است و به ترتیب از جنوب با ایتالیا، از غرب با فرانسه، از شمال با آلمان و از شرق با کشورهای اتریس و لیختن اشتاین همسایه است. این کشور شامل 26 ایالت است.
چهار ناحیه فرهنگی و زبانی شامل آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رمانش در کشور وجود دارد.. اکثریت جمعیت کشور به زبان آلمانی صحبت می‌کنند.
سوئیس را می‌توان زادگاه گردشگری زمستانی نامید. این کشور زیبا، مجموعه‌ی شگفت‌آوری از چشم‌اندازهای طبیعی فوق‌العاده و زرق‌و‌برق‌های زندگی شهری است. به عنوان کشوری که به لطف طبیعت، از جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی و مناظر زیبا بهره می‌برد، این کشور محصور در خشکی اروپایی، یکی از مقاصد مورد علاقه‌ی مشتاقان سفر و گردشگری است چرا که برای هر نوع سلیقه، تجربه‌ی شگفت‌انگیزی برای ارائه دارد. برای کسانی که به تماشای مناظر طبیعی علاقه‌مند هستند، این کشور چیزی از بهشت کم ندارد.
برای علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی، مقصد مناسبی است؛ برای عکاسان، بهترین نقطه‌ی روی کره‌ی زمین و برای عاشقان شکلات، شیرین‌ترین سفر زندگی خواهد بود. جنگل‌های آلپ، دریاچه‌های خیره‌کننده، مراتع سرسبز، معماری کم‌نظیر و برخورداری از بالاترین سطح هنر مدرن، آن چیزی است که سوئیس را از سایر کشورهای جهان متمایز می‌کند. این کشور به معنای واقعی کلمه، زیبا است.

 

شهر آپنزل و تیچینو در سوئیس

آپنزل (Appenzell):

شهر اپانزل ‘ در بخش اپانزل در ایالت اپانزل اینروداندر کشور سوئیس واقع شده‌است که ۵٬۵۰۰ نفر جمعیت دارد. این شهر فاقد شهرداری است و قسمت‌های مختلف آن توسط شهرداری‌های بخش‌های دیگر ایالت اپانزل اینروداندر شامل شوونده و روته کنترل می‌شود.
شهر آپنزل که پایتخت یک نیمه ایالت است، در میان تپه ماهورها و چشم‌اندازهای زیبایی قرار گرفته‌است و از آن‌جا که بیشتر جذابیت و زیبایی قدیمی خود را حفظ کرده‌است به یک دهکده بیشتر شباهت دارد تا یک شهر و علی‌رغم صنایع روزافزون نساجی و گلدوزی در اقتباس روش زندگی دنیای خارج کند بوده‌است. با آن که لباس‌های محلی و قدیمی دیگر کمتر پوشیده می‌شود و تنها برای جشن‌های خاصی از آن‌ها استفاده می‌شود، هنوز هم گاه‌گاه در آپنزل به زنانی بر می خوریم که در لباس باستانی خود جلوی خانه‌هایشان نشسته‌اند و به‌سرعت مشغول بافتن یا دوختن می‌باشند . این شهر در نهایت پاکیزگی است و ساختمان‌ها هر چند قدیمی هستند اما نو به‌نظر می‌آیند.
این کانتون (یکی از زیرمجموعه‌های تقسیمات کشوری در بعضی از کشورها) بهترین مکان هم برای عاشقان طبیعت و هم برای علاقه‌مندان به غذا است. آپنزل که بهترین مکان برای به تصویر کشیدن زیباترین چشم‌اندازهای روستایی است و با کوه‌پایه‌های آلپ احاطه شده، بهشتی برای علاقه‌مندان به پیاده‌گردی یا Hiking است. مسیر‌های پیاده‌روی متعددی در این ناحیه وجود دارد. با این حال اگر به این گونه فعالیت‌های تفریحی علاقه نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از ماشین‌های کابلی به قله‌های کوه‌های بلند اطراف بروید.
یکی دیگر از چیزهایی که در سفر به این کانتون از دیدنش لذت خواهید برد، ساختمان‌های قدیمی با نماهای رنگارنگ است که بسیاری از آن‌ها کافه، نانوایی و شیرینی پزی، فروشگاه‌های مخصوص پنیر و رستوران‌های وسوسه‌انگیز هستند که خوراکی‌های لذیذ محلی را عرضه می‌کنند. آپنزل به انواع پنیر‌هایش شهرت دارد. پس در سفر به این کانتون، حتما از کارخانه‌های محلی تولید پنیر و مراحل تهیه‌ی آن دیدن کنید. می‌توانید از تور‌های محلی نیز برای این بازدید جالب، کمک بگیرید.

 

آپنزل (Appenzell) | مناطق گردشگری اروپا
تیچینو (Ticino):

تیچینو یکی از کانتون‌های کشور سوئیس است که به خاطر طبیعت منحصر به فرد، دره‌های بزرگ، باغ‌های سرسبز جنوبی، دریاچه‌ها و شهرهای آرام و همچنین نداشتن شهرهای بزرگ و شلوغ شهرت دارد.
تیچینو (Ticino) نکته‌ای که در این کانتون جنوبی سوئیس، توجه شما را بیش از هر چیز دیگر جلب می‌کند، تجربه‌ی فرهنگ ایتالیایی است. این کانتون ترکیب جالب و عجیبی از فرهنگ ایتالیایی و سوئیسی است؛ آب و هوای ایتالیایی، غذا و نوشیدنی ایتالیایی، زبان ایتالیایی، معماری و حتی سبک زندگی ایتالیایی. دریاچه‌های بی‌نظیر با آب‌های زلال و پاک، دهکده‌های پراکنده در دره‌ها و کوه‌های زیبا مکان مناسبی را برای کسانی که به تجربه‌ی سکوت یک زندگی روستایی علاقه‌مند هستند، فراهم کرده است. شهر بلانزونا (Bellinzona)، مرکز این کانتون، یک شهر قلعه‌ای متعلق به قرون وسطی است. از سه قلعه و بازار قدیمی این شهر که میراث جهانی یونسکو است دیدن کنید.

وضعیت آب و هوایی:

کشور سوئیس به خاطر داشتن آب و هوای آلپی شهرت دارد. کانتون تیچینو با وجود اینکه ویژگی‌های آب و هوایی منطقه‌ی آلپ را حفظ کرده، اما از بقیه‌ی مناطق سوئیس ملایم‌تر است. در این کانتون می‌توانید از روزهای آفتابی بیشتری لذت ببرید و به طور کلی با آب و هوای گرم‌تری روبرو هستیم.
در سوئیس آلمانی زبان، به منطقه‌ی تیچینو Sonnenstube، به معنای ایوان خورشید می‌گویند. دلیل این نامگذاری این است که کانتون تیچینو هرساله بیش از ۲۳۰۰ ساعت نور خورشید (در مقایسه با ۱۷۰۰ ساعت در زوریخ) دریافت می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید!