باغ الکساندر مسکو

5/5

آنچه در مطلب میخوانید:

باغ الکساندر مسکو

باغ الکساندر مسکو یکی از زیبا ترین مکان ها دیدنی مسکو می باشد. برای رسیدن به این باغ کافی است از متروی مسکو استفاده کنید و در ایستگاه مترو Alexandrovsky Sad پیاده شوید.
ساخت باغ الکساندر با هدف بزرگداشت کشته‌ شدگان نبرد با ارتش ناپلئون در سال 1812، و همین‌طور یادبودی از پیروزی روس‌ها، در سال 1819 و به دستور تزار الکساندر اول، آغاز شد و تا سال 1823 به طول انجامید. حتماً از ورودی اصلی که در ضلع شمالی باغ قرار دارد وارد آن شوید.

آرامگاه سرباز گمنام که در انتهای ضلع شمالی قرارگرفته است به عبادتگاهی برای اهالی مسکو تبدیل‌شده است. این آرامگاه شامل بقایای سربازی است که در دسامبر سال 1941 و در فاصله 41 کیلومتری بزرگراه Leningradskoe، جاییکه نازی‌ها در کمترین فاصله خود از مسکو حضور داشتند، کشته ‌شده‌بود. سنگ‌نوشته‌ای با عنوان “نامت را نمی‌دانیم، اما یادت جاودانه است” در کنار این آرامگاه قرار دارد. مشعلی همیشه روشن و بنای یادبودی برای بزرگداشت قهرمانان کمونیست نیز در این مکان قرارگرفته است.
محوطه‌ای سرسبز با گل‌های رنگارنگش و چشم‌اندازی تأثیرگذار از کاخ کرملین این مکان را به یکی از دیدنی‌های محبوب اهالی مسکو و گردشگران تبدیل کرده است.
این پارک به سه باغ اصلی تقسیم می‌شودکه تمام طول ضلع غربی کرملین به طول 865 متر را پوشش داده‌اند. بناهای یادبود، باغچه‌هایی از گله‌ای رنگارنگ، و تاریخچه‌ی این باغ، دلایل اصلی محبوبیت این باغ هستند.
در بخش میانی باغ بالایی، غار زیرزمینی نیمه‌کاره‌ای قرار دارد که از زیر برج زرادخانه‌ی میانی خارج می‌شود. درب آهنی مشبک باغ به‌عنوان نمادی از پیروزی روس‌ها بر ناپلئون طراحی‌شده است، و سنگ‌هایی که در ساخت آن به‌کار رفته‌است، سنگ لاشه‌های ساختمان‌هایی ست که در جریان اشغال مسکو توسط فرانسه تخریب شدند. همچنین ستون هرمی شکل سنگی در جولای سال 1914، یک سال بعد از جشن سیصدسالگی خانواده رومانوف ها در بخش میانی باغ بالایی ساخته شد. اسامی تمام تزارهای خانواده رومانوف ها روی این بنای یادبود حک‌ شده‌است.

باغ الکساندر مسکو | جاذبه های روسیه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید!