کاخ سلطنتی آمستردام ( Royal Palace Amesterdam)

5/5

آنچه در مطلب میخوانید:

کاخ سلطنتی آمستردام ( Royal Palace Amesterdam)

کاخ سلطنتی آمستردام با معماری و طراحی بی نظیری که دارد یکی از جاذبه های زیبای شهر آمستردام  در تور اروپا به شمار میرود. یکی از 4 کاخ در هلند است که در اختیار ملکه بئاتریکس بوده و در قلب شهر آمستردام واقع شده است. در سال ۱۸۰۸، لوئیز ناپلئون، برادر ناپلئون بناپارت، پادشاه فرانسه، به عنوان پادشاه هلند برگزیده شد و در این محل اقامت نمود.

کاخ سلطنتی آمستردام هلند که تا قبل از حکومت ناپلئون اول ساختمان شهرداری بود، قبلا در تصرف امپراطوری فرانسه بوده، و تاریخ و داستان های بیشماری را در خود جای داده است و بازدید از آن را تبدیل به تجربه‌ای ارزشمند می‌کند.

کاخ سلطنتی آمستردام ( Royal Palace Amesterdam)

در  اوج دوران طلایی هلند، دولت آمستردام تصمیم ساختن یک بنای ارزشمند برای شهرداری در ضلع غربی میدان «دام» گرفت. این بنای عظیم با طراحی «یاکوب فان کامپِن»، قرار بود نمادی از رشد تأثیرگذاری جمهوری هلند و نیروی اجرایی آن باشد. معمار طراح این پروژه، با الهام از کاخ‌های امپراطوری روم  و با اعتقاد به اینکه روزی آمستردام بزرگ‌ترین شهر اروپا شمالی خواهد شد، او تمام مهارت‌های خود را به کار بست تا ساختمانی خلق کند که انعکاسی از همان شکوه و جلال معماری کاخ‌های روم را به نمایش بگذارد. بعد از این زمان، بنای شهرداری تبدیل به یک کاخ سلطنتی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید!