موزه لوور پاریس

5/5

آنچه در مطلب میخوانید:

موزه لوور پاریس | مناطق گردشگری اروپا

موزه لوور پاریس به عنوان بزرگترین موزه جهانی موزه با بیش از ۳۵هزار اثر هنری در هشت بخش مختلف پربازدیدترین موزه جهان است. موزه لوور در کشور فرانسه واقع شده‌است و یکی از پربازدیدترین مکان ها در تور اروپا است.هرکسی باید به آن سر بزند! بماند که هرم شیشه‌ای مشهور این موزه (که قسمتی از آن در محوطه لوور قرار دارد) یکی از نقاط محبوب برای گرفتن عکس‌های یادگاری می‌باشد.

بنای موزه لوور قبل از انقلاب کبیر فرانسه یکی از کاخ‌های سلطنتی بود، که به عنوان موزه سلطنتی در آن آثار با ارزش هنری نگهداری می‌شد و پس از انقلاب کبیر، در سال ۱۷۸۹ موزه و آثار موجود به مردم فرانسه اهدا شد و در سال ۱۷۹۳ تبدیل به موزه ملی فرانسه شد.

موزه لوور پاریس | مناطق گردشگری اروپا
تاریخچه موزه لوور پاریس | مناطق گردشگری اروپا

موزه لوور پاریس عظیم‌ترین موزه جهان است و در مجموعه‌های مختلف این موزه آثاری از دوران پیش از تاریخ تا کنون نگهداری می‌شود.در این موزه آثار بسیاری در زمینه هنر، فرهنگ و تاریخ بشر وجود دارد که از آن جمله می‌توان به لوح حمورابی، تابلوی بانوی صخره‌ها و تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی اشاره کرد. در واقع معروف‌ترین آثار هنری و تاریخی جهان را در این موزه نگهداری می‌کنند.همچنین ۲۵۰۰ آثار باستانی و ارزشمند ایرانی در این موزه به چشم می‌خورد که روزانه هزاران نفر از این آثار بازدید می کنند.

موزه لوور در فرانسه | راهنمای گردشگری اروپا
موزه لوور در فرانسه | راهنمای گردشگری اروپا

موزه لوور در فرانسه بخش عظیمی از آثار تاریخی و باستانی ایران را در دل خود جای داده است که توجه بیشتر بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. «سالن ایران» در موزه لوور فرانسه یكی از بزرگترین بخش‌های این موزه است. به طوری كه دیدن همه اشیاء گرانبها و ارزشمند ایرانی موجود در آن كه زمانی از این مملكت به تاراج رفته بود، در یك روز و دو روز امكان پذیر نمی‌باشد. همچنین نقاشی رنگ روغن از ناصرالدین شاه پادشاه قاجار نیز در موزه لورر نگهداری می‌شود.

در پشت این کاخ باغ زیبایی به نام باغ تویلری وجود دارد و رو به روی باغ نیز میدان کنکورد قرار گرفته است. همچنین این مکان نزدیک به خیابان معروف شانزلیزه است که از مکان های گردشگری در تور اروپا می باشد.

حال در زیر به چند نکته برای بازدید بهینه از لوور اشاره می‌کنیم:
– بلیط‌های ورودی موزه را به صورت آنلاین بخرید.
اینکار باعث می‌شود تا از صف خرید بلیط موزه که گاهی اوقات می‌تواند بسیار طولانی باشد، به صف ورودی بلیط آنلاین که سریع حرکت می‌کند بروید و زمان بیشتر برای گشت و گذار در موزه اختصاص دهید.
این بلیط‌ها در وبسایت‌های مختلف و با قیمتی حدود 20 یورو فروخته می‌شود.

‌- سعی کنید روز بازدید شما، چهارشنبه‌ها یا جمعه‌ها، بعد از ساعت 6 بعد از ظهر باشد.
بسیاری از گردشگران نمی‌دانند که موزه لوور در روزهای چهارشنبه و جمعه تا ساعت 9:30 شب باز است. اگر در این زمان به لوور بروید، جمعیت کمتر و در نتیجه گشت و گذار بهتری برای دیدن آثار هنری نفیس این موزه خواهید داشت.

‌- بهترین زمان برای عکاسی یا دیدن حیاط موزه، قبل از باز شدن یا بعد از بسته شدن موزه می‌باشد.
اگر هدف شما صرفا دیدن محوطه زیبای موزه می‌باشد، بهترین زمان این است که در ساعاتی که لوور بسته است به محوطه زیبایش بروید! به یاد داشته باشید لوور در روزهای سه شنبه تعطیل است. پس سه شنبه می‌تواند روز مناسبی برای عکاسی و دیدن محوطه موزه بدون حضور حجم بزرگی از گردشگران باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید!