قوانین کشور سوئیس

5/5

آنچه در مطلب میخوانید:

کشور سوئیس امن ترین کشورهای جهان

 هر کشوری دارای قوانین نوشته و نانوشته ای است که مسافران هنگام اقامت در آن کشور گاها به دلیل نداشتن اطلاعات کافی آن ها را زیر پا گذاشته و دچار مشکل می شوند.
کشور سوئیس نیز اگرچه جزو امن ترین کشورهای جهان می باشد ولی از این قاعده مستثنی نیست. در حالی که شناخت آداب و رسوم مردم یک کشور به طور کامل کاری دشوار خواهد بود، دانستن این قوانین ابتدایی به شما کمک میکند سفری خاطره انگیز و بدون مشکل قانونی و یا دستپاچگی اجتماعی داشته باشد.

کشور سوئیس امن ترین کشورهای جهان

-مسافران در هر شرایطی باید مدارک شناسایی همراه داشته باشند تا اگر به صورت اتفاقی پلیس از آنها درخواست مدارک کرد، با مشکل مواجه نشوند.
-همچنین اگر قصد ندارید سفر خود را در ادارات پلیس بگذرانید، به خاطر داشته باشید تحت هر شرایطی عکس برداری از سازمان ها و فعالیت های نظامی ممنوع میباشد و پیگرد قانونی دارد.
-قاچاق دارو و یا همراه داشتن داروهای خاص، بسته به نوع آن منجر به جریمه و یا حبس خواهد شد.
-رد شدن از خیابان با چراغ قرمز عابر پیاده ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن، پلیس در محل شما را جریمه خواهد کرد.
-احترام به همسایگان بسیار مورد توجه مردم سوئیس می باشد.به طور مثال بیشتر مردم برای آرامش همسایگان و پرهیز از ایجاد آلودگی صوتی، مهمانی ها و دورهمی های خود را در ویلاهای جنگلی و خارج از شهر برگزار میکنند.
-در زمستان و هنگام بارش برف، نظافت و زدودن برف در محدوده ی خانه ی خود از وظایف مردم سوییس بوده و در صورتی که همسایه ی سالمند یا ناتوان داشته باشند باید به آن ها نیز در این زمینه کمک کنند تا حادثه ای ایجاد نشود.
– در سرویس بهداشتی های مکان های عمومی استفاده از سیفون پس از ساعت 22 ممنوع می باشد.
-به یاد داشته باشید شست شوی لباس در روزهای یکشنبه به دلیل مقدس بودن این روز و آرامش همسایگان انجام نمیشود و هتل ها و اقامتگاه ها هم این مسئله را رعایت میکنند. علاوه بر این در روزهای یکشنبه از انداختن زباله هایتان در سطل زباله های عمومی خودداری کنید.

نظافت عمومی در سوئیس
نظافت عمومی در سوئیس

-رعایت نظم اجتماعی از واجبات کشور سوییس می باشد. به طور مثال اگر در انظار عمومی مثلا حیاط یا بالکن محل اقامتتان لباس آویزان میکنید تا خشک شود، باید مرتب و با نظم باشد تا پلیس به شما تذکر ندهد.
-اگر شاهد جرمی باشید، هرچند کوچک، و به اداره پلیس ( با شماره 117 ) اطلاع رسانی نکنید، و بعدها به عنوان شاهد شناخته شوید برایتان مشکل ساز خواهد بود.
-در سوئیس درصد افرادی که به صورت قانونی صاحب اسلحه هستند بیشتر از سایر کشورهای صنعتی است. با این وجود، پایین‌ترین درصد جرم‌ها و قتل‌های مرتبط با اسلحه را دارد.
قانون کشور سوئیس نگه‌داشتن حیوانات اجتماعی، به صورت تکی، را ممنوع کرده، و حتما باید یک جفت از آن‌‌ها را نگه‌دارید. حیواناتی مثل خوکچه هندی، موش، قناری، فرت، ماهی و … حیواناتی اجتماعی هستند و نگه‌داشتن یک عدد از آن‌ها سوءاستفاده از حیوان حساب‌شده و طبق قوانین سخت‌گیرانه‌ای که در کشور سوئیس در زمینه‌ی “رفاه حیوانات” وجوددارد، غیرقانونی است. این قوانین جدی باعث شده که وکلایی در سوئیس منحصرا در جهت دفاع از حقوق حیوانات فعالیت کنند.
-ظاهرا آواز خواندن در زمان اسکی ممنوع است اما مشخص نیست که دقیقا چه کسی بر این کار نظارت می کند. اصلا چرا باید بخواهید که زمان اسکی کردن آواز بخوانید؟ به هر حال چنین قانونی تصویب شده است.

قوانین سوئیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید!