غذاهای سوئیسی

5/5

آنچه در مطلب میخوانید:

فوندو | Fondue | غذاهای سوئیسی

غذاهای سوییسی را پنیر های محلی سوییس خاص میکند. بدون شک تجربه ی چشیدن طعم های جدید این غذاها به خصوص برای دوست داران پنیر به یاد ماندنی خواهد بود. از آنجایی که تهیه ی این پنیرها در ایران گاها امکان پذیر نبوده، پیشنهاد میکنیم در سفر خود به سوییس حتما این غذاهای محلی را امتحان کنید. هر شهر و منطقه سوئیس غذای مخصوص به خود را دارد.
غذاهای سوئیس متأثر و ترکیبی از غذاهای آلمانی، فرانسوی، و شمال ایتالیا است. هرچند با تغییر منطقه، سبک غذا نیز متفاوت می‌شود. البته برخی از غذاها مرزهای شهری و کشوری را عبور کرده و تبدیل به غذایی محبوب در سوئیس شده‌اند.
در زیر برخی از بهترین غذاهای سوئیس را معرفی می‌کنیم که شاید بد نباشد هنگام خرید بلیط هواپیما به سوئیس و در مدت اقامتتان در این کشور زیبا آن‌ها امتحان کنید.
Fondue:
این غذا شاید برای شهروندان سوییس غذایی تکراری و کلیشه ای باشد اما به خاطر داشته باشید تا در سفر خود حتما آن را امتحان کنید. این غذا تلفیقی از پنیر، سیر، شراب و نان محلی سوییس می باشد و گرم سرو میشود. پنیر آب شده روی شعله، مخلوط با سیر و شراب درون کاسه ریخته شده و با استفاده از سیخ های مخصوص نان را در آن دیپ میکنند. سادگی طرز تهیه آن باعث می‌شود که به راحتی بتوانید در خانه آماده‌اش کنید. معمولاً برای فوندو پنیرهای خاصی که قوام خوبی داشته باشند انتخاب می‌شوند اما می‌توانید آن را با پنیر چدار هم امتحان کنید.
این غذا را به عنوان یک غذای ملی انتخاب کرده‌اند؛ و یک غذای اصلی برای شب‌های سرد زمستان بسیار عالی است. فوندو را در هر شرایطی می‌توان ارائه کرد. چه در یک دورهمی دوستانه باشید یا تنها بعد از یک روز اسکی بخواهید شام سبکی بخورید، این گزینه یکی از بهترین غذاها خواهد بود.

فوندو | Fondue | غذاهای سوئیسی
فوندو | Fondue | غذاهای سوئیسی

Rosti:
Rosti در واقع غذای محلی سوییس و یکی از قدیمی‌ترین غذاهای ملی سوئیس است که با سفر به سوئیس حتماً نام آن را خواهید شنید.برای درست کردن روستی سیب‌زمینی‌ها ورقه ورقه شده را سرخ می‌کند یا داخل فر می‌پزند. بعد روی خمیرهای پهن شده قرار می‌دهند. روی خمیر و سیب‌زمینی روغن زیتون می‌ریزند و داخل فر می‌گذارند تا پخته شود. در بعضی از دستورهای تهیه روستی از پیاز، بیکن، پنیر پیتزای رنده‌شده و حتی سیب هم استفاده می‌شود.
اگرچه تاریخچه ی دقیقی از این غذا در دست نیست، اما در ابتدا به عنوان صبحانه کشاورزان در برن طبخ می شد. در حال حاضر میتوان کنار هر وعده ای و در هر شهری از سوییس rosti  سرو کرد. اساس این غذا ترکیب سیب زمینی پخته و کره  می باشد که در ماهیتابه سرخ میشود، ولی در برخی شهر ها با افزودن بیکن و پنیر یا تخم مرغ در کنار غذاهای اصلی قرار میگیرد.

Rosti از غذاهای سوئیسی
Rosti از غذاهای سوئیسی

Tartiflette:
برای اسکی به سوییس سفر کرده اید؟ Tartiflette را از دست ندهید! غذای مورد علاقه ی بومیان رومندی که پخش مهم آن پنیر ریبلوشن خاص کشور سوییس است. بشقابی شامل بیکن تنوری، ورقه های نازک سیب زمینی، پیاز کاراملی و البته که پنیر ریبلوشن می باشد.
سوییسی ها ضرب المثلی دارند که میگوید، دختران شهر بازل تا زمانی که نتوانند سوپ معروف بازل را درست کنند به درد ازدواج نمیخورند! این جمله اهمیت این سوپ را در میان مردم سوییس نشان میدهد. اگرچه که روش های مختلفی برای پخت این سوپ رایج است، اما اساس آن آرد، کره، پیاز،گوشت بیف و پنیر گرویربرای تزیین روی سوپ می باشد.
افسانه ی ریشه این غذا این است که سرآشپزی در حال گپ زدن با دوستانش بوده و فراموش میکند آرد روی اجاق است و این آرد قهوه ای شده تبدیل به غذایی پرطرفدار میشود. این سوپ یکی از بایدهای کارناوال سوییس است که در ابتدای جشن ساعت 3 صبح سرو می شود.

Tartiflette یک غذای سوئیسی خوشمزه
Tartiflette یک غذای سوئیسی خوشمزه

با وجود اینکه قدمت این پنیر به قرن شانزدهم میلادی بر می‌گردد، این غذا در دهه‌ی ۱۹۸۰ رواج پیدا کرده است. این غذا از نواحی فرانسوی زبان و مجاور فرانسه به سایر مناطق سوئیس هم منتقل شده است. امروزه این غذا را در بسیاری از گردشگاه‌های اسکی می‌توانید نوش جان کنید و از چشیدن طعم لذیذ و متفاوت آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید!