شهر زوریخ سوئیس

5/5

آنچه در مطلب میخوانید:

زمان مناسب برای سفر

زوریخ بزرگ‌ترین و پرجمعیتﺗﺮین شهر در کشور سوئیس می‌باشد. این شهر در شمال مرکزی سوئیس مرکز کانتون، در دامنهٔ کوه های آلپ و در كنار دریاچه ی زوریخ و رود لیمات (Limatt River) قرار گرفته است. زوریخ همواره مركز اقتصادی كشور سوئیس بوده و به دلیل حضور تمامی بانك های بزرگ دنیا، برای همه ی كشورهای جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین از زوریخ ﺑﻪعنوان پایتخت فرهنگی این کشور یاد می‌شود؛ حالﺁنکه پایتخت سیاسی سوییس، شهر برن است.هوای پاکیزه، خانه هایی با سقف های شیروانی، کلیساهای متعدد، محیط آرام، دریاچه، تراموا و دیدنی های دیگر شاید نخستین تصویری باشد که در نمایی کلی از شهر زوریخ در ذهن هر فرد نقش می بندد. زوریخ شهری با بهترین کیفیت زندگی در جهان شناخته می‌شود. این شهردر تاریخ ۲۸ شهریور سال ۱۳۹۴ به عنوان گرانقیمت‌ترین شهر جهان شناخته شد
زیبایی های زوریخ منحصر به فرد است. دریاچه ی زوریخ (Lake Zurich) جنگل نیو واید (Neue Waid)، كلیسای سنت پیترز (St Peters Cathedral) كلیسای فرامونستر (Fraumunster) و منطقه ی میتنكای (Mythenquai) از این جمله اند. خیابان مشهور بانهوف (Street Bahnhof) مركز رستوران ها، كافه ها، مراكز خرید و گالری های هنری متنوع است. میزان مالیات در این شهر پایین است و به همین دلیل سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب كرده است. مقر فدراسیون فوتبال جهانی (FIFA) در این شهر قرار دارد. قدم زدن در كنار دریاچه ی زوریخ و تماشای آسمان آبی و مناظر چشمگیر كوه آلپ برای تمامی گردشگران دل انگیز است
مردم زوریــخ تحصیل كرده و اهـــل علم و ورزش اند. زوریخ از فرهنگ غنی برخوردار است و مردم این شهر با افتخار زیاد به آن می بالند. علاقه ی بسیار مردم به نمایش های هنری، غذا و طبیعت زبانزد همه است.

شهر زوریخ سوئیس

دریاچه زوریخ:

این دریاچه بزرگ توسط یخچال های طبیعی کوه های آلپ شکل گرفته و از زوریخ تا شهرهای کوچک اطراف آن کشیده شده است. آب این دریاچه خیلی تمیز است و سواحل و مکان هایی خاص برای شنا دارد. در نیمه راه بلوو در کنار این دریاچه چمن زاری سرسبز و خوش آب وهوا وجود دارد که در روزهای آفتابی بهترین محل برای استراحت و تفریح است. کسانی که قایق سواری را دوست دارند در اینجا شرکت های زیادی هستند که کشتی های مسافرتی ارائه می دهند و می توانید با آن ها به شهرهای اطراف دریاچه بروید. در این محل کاخ ها و جزایر بسیاری برای گشت و گذار وجود دارد.

التستاد زوریخ | Altstadt

التستاد محلی است که پر از شهرهای تاریخی پیش از قرن بیستم می باشد، اینجا پر از بناهای معروف، پلازاها و دیگر جاذبه های گردشگری مثل کلیسای سنت پیتر، محله قرون وسطی ای راتائوس و … است بطوری که می توانید در آن ساختمان های زیادی با معماری های تاریخی ببینید. از نظر معماری، ساختمان ها ترکیبی از معماری های قرون وسطی ای و گوتیک هستند و همچنان برج و باروهای دیوراهای باستانی شهر در اینجا دیده می شود.

کوه یوتلیبرگ | Uetliberg

کسانی که عاشق چشم اندازهای بکر و طبیعی هستند نمی توانند کوه یوتلیبرگ را که مشرف به شهر زوریخ دریاچه مجاور آن است را نادیده بگیرند. در بالای قله این کوه یک هتل کوچک به نان یوتی کولم و دو برج که یکی برای سیگنال های تلویزیون و دیگری برای دیدن چشم اندازهای رویایی این محل است وجود دارد. این قله نقطه شروع مناسبی برای کمپ زدن و پیاده روی کردن به دیگر رشته کوه های این محل است.

کوه یوتلیبرگ | Uetliberg
کوه یوتلیبرگ | Uetliberg

 

خیابان بانهوف | Bahnhofstrass

در این خیابان می توانید بهترین و معروف ترین فروشگاه های زوریخ را پیدا کنید همچنین در آن گران ترین خانه های اروپا وجود دارد. بسیاری از معروف ترین طراحان جهان در این خیابان مغازه دارند. در اطراف میدان پارادپلاتز مغازه ها و کافه های شکلات های خوشمزه وجود دارد . وقتی دیوارهای شهر برچیده شد این خیابان از خندق های خارجی بوجود آمد و زمانی گودال قورباغه ها نامیده می شد.

موزه ملی سوئیس | Swiss National Museum

در موزه ملی سوئیس مجموعه های گسترده درباره جنبه های فرهنگی و هنری زندگی در این کشور از عصر حجر تاکنون وجود دارد. ساختمان این موزه در سال ۱۸۹۸ توسط معمار گوستاو در قالب یک قلعه فرانسوی ساخته شد. در این موزه قطعات منحصربفردی مثل برج اسلحه خانه، مجموعه ای از حکاکی های چوبی مذهبی و نقاشی ها وجود دارد

موزه ملی سوئیس | Swiss National Museum
11 دلیل برای سفر به زوریخ:

۱. زوریخ، قلب اقتصاد سوئیس لقب گرفته است، این شهر ۶۵ بانک ملی و بین‌المللی دارد.
۲. با توجه به موقعیت مهم زوریخ در اقتصاد سوئیس، این شهر پایتخت سوئیس نیست و در سال ۱۸۴۸ شهر برن به‌عنوان پایتخت سوئیس انتخاب شد. بااین‌حال زوریخ، بزرگ‌ترین شهر سوئیس است.
۳. همان‌طور که اشاره کردیم زوریخ عنوان بهترین شهر برای زندگی را به دست آورده است و بر اساس آمار مردم زوریخ توانسته‌اند عنوان شادترین مردم دنیا را به دست بیاورند.
4. زبان بیشتر سوئیسی‌ها آلمانی است و بیشتر مردم زوریخ هم به این زبان صحبت می‌کنند، ولی در این میان افرادی با زبان‌های ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی هم دیده می‌شود. گردشگران در زوریخ نگران زبان نیستند، چون تقریبا بیشتر زبان‌های پرکاربرد در این شهر صحبت می‌شود.
۵. طبقه اشراف سوئیس بیشتر به زبان لاتین صحبت می‌کنند.
۶. زوریخ یکی از توریستی‌ترین نقاط سوئیس است، دلیل این استقبال هم تفریحات شبانه‌روزی این شهر است.
۷. زوریخ ۱۱۰ هتل دارد و هرساله میزبان ۲٫۵ میلیون توریست است. فرودگاه زوریخ، یکی از شلوغ‌ترین و پررفت و آمدترین فرودگاه‌های دنیا است که سالانه ۲۰ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. اگر در تعطیلات به زوریخ سفر کردید و هتل رزرو نکرده بودید، انتظار پیدا کردن هتلی شیک را نداشته باشید، چون به‌احتمال‌زیاد هیچ هتل خوبی اتاق خالی ندارد!
۸. زوریخ مقصدی ایده‌آل برای سفر عکاس‌ها است، در این شهر زیبا ۱۲۰۰ فواره و آب‌نما وجود دارد؛ یک عکاس در زوریخ سوژه برای عکاسی کم نمی‌آورد!
۹. بدون شک زوریخ یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین شهرها در جریان هنر مدرن بود، مکتب دادائیسم که مکتبی مهم و اعتراضی به سیاست‌های جامعه بود، در این شهر شکل گرفت و سردم‌دار و هنرمند مشهور این سبک، مارسل دوشان نام دارد.
۱۰. در زوریخ بیش از ۱۲ موزه مشهور وجود دارد و موزه ملی یکی از محبوب‌ترین این موزه‌ها است.
۱۱. دانشگاه زوریخ، با بیش از ۲۵۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، بزرگ‌ترین دانشگاه کشور سوئیس محسوب می‌شود. این دانشگاه امروز دارای دانشکده‌های هنر، اقتصاد، حقوق، علوم پزشکی، دامپزشکی، علوم کاربردی، الهیات و فلسفه است.
۱۲. دانشگاه‌های سوئیس و زوریخ، ۲۰ برنده جایزه نوبل را به دنیا تحویل داده است، ازجمله این افراد سرشناس می‌توان به ویلهلم رونتگن، آلبرت انیشتین اشاره کرد، رونتگن و انیشتین پایان‌نامه‌های درسی خود را در دانشکده زوریخ ارائه کردند.
۱۳. از طبیعت زیبای زوریخ زیاد یاد کردیم، این شهر ۱۰۳۰ چشمه آب‌معدنی دارد. در بخشی از باغ‌وحش شهر، حیوانات به‌صورت آزاد حرکت می‌کنند و گویی در جنگل به ملاقات حیوانات رفته‌اید.
۱۴. کافه‌های زوریخ در طول تاریخ چهره‌های معروف زیادی را به خود دیده و بسیاری از اتفاقات مهم هنری ازجمله شکل‌گیری مکتب دادا، در کافه‌های این شهر اتفاق افتاده است. لنین، تئوریسین و انقلابی کمونیست روسیه و رهبر انقلاب ۱۹۱۷ روسیه، در خیابان اسپیگلگس زوریخ زندگی می‌کرد و اغلب به کافه اودئون می‌رفت
۱5. کلیسای فرامانستر، یکی از محبوب‌ترین کلیساهای شهر است که هنرمند مشهور، مارک شاگال طراحی شیشه‌های آن را انجام داده و باگذشت چیزی حدود ۸۳ سال هنوز هم این نقش‌ها به‌جامانده است.
۱۶. زوریخ یکی از شهرهایی است که بیشترین آمار حمام‌های عمومی را دارد، حدود ۴۰ حمام عمومی در این شهر وجود دارد که حدود ۱۸ حمام برای عموم قابل‌استفاده است.
۱۷. اگر روزی تصمیم گرفتید به گران‌ترین مک‌دونالد دنیا بروید، کافی است سری به مک‌دونالد زوریخ بزنید تا گران‌ترین همبرگرها را در این فست‌فود بخورید.
۱۸. صندوق‌های پست زوریخ هم با دیگر جاهای دنیا متفاوت است. صندوق‌های پست زوریخ، دو اسلات دارد، یکی برای انداختن نامه و دیگری برای بسته‌های پستی!
۱۹. رستوران‌های چینی و مکزیکی زوریخ از گران‌ترین رستوران‌های دنیا است و عجیب‌وغریب‌ترین قیمت‌ها در منوی این رستوران‌ها دیده می‌شود.
20.دریاچه زوریخ در سال‌های اخیر ۲ بار به‌صورت کامل یخ‌زده است. یک‌بار در سال ۱۹۲۹ و یک‌بار هم در زمستان ۱۹۶۲. میزان سرما به حدی بود که تقریبا تمام آب دریاچه یخ‌زده بود.

زمان مناسب برای سفر:

ماه های فروردین تا خرداد مصادف است با بیداری زوریخ از خواب زمستانی. هنوز برف دیده می شود اما در كنار آن می توان روییدن شكوفه های زیبا را هم در طبیعت فوق العاده ی این شهر دید. تابستان های زوریخ نیز با هوای خوب و معتدل همراه است و زمان مناسبی برای گردش در شهر است.البته در تابستان ها می توان انتظار كمی باران را هم داشت.
مهم ترین ویژگی شهر در زمینه حمل و نقل عمومی، تجهیز گسترده زوریخ به خطوط تراموا است به طوری که انواع خطوط تراموا در این شهر پراکنده است. این شهر در زمینه همکاری در زمینه انتقال خطوط تراموا به سایر شهرهای جهان پیشگام است به طوری که سال ۲۰۰۵ «گاوین نیوسام» شهردار سانفرانسیسکو در درخواستی که از شهرداری زوریخ داشت توانست ترامواهای زوریخ را به این شهر آمریکایی بیاورد. اما در ساختار شهرسازی زوریخ علاوه بر تراموا، قطارهای محلی، اتوبوس های دیزلی و برقی و همچنین قایق های مخصوص حمل مسافر در دریاچه نیز مستقر هستند.
دانشگاه زوریخ، با بیش از ۲۵٬۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی بزرگ‌ترین دانشگاه در کشور سوئیس محسوب می‌شود. در حال حاضر این دانشگاه دارای دانشکده‌های هنر، اقتصاد، حقوق، علوم پزشکی، دام‌پزشکی، علوم کاربردی، الهیات و فلسفه است.

زمان مناسب برای سفر
دانشگاه پلی تکنیک زوریخ، یکی از دانشگاه‌های مهم کشور سوئیس است که مرکز آن در شهر زوریخ قرار گرفته‌است.
دانشگاه پلی تکنیک زوریخ در سال ۱۸۵۴ تأسیس شد و در سال ۱۸۵۵ پذیرش دانشجو را آغاز کرد. در ابتدا دارای دانشکده‌های معماری، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، شیمی، جنگل داری بود. این دانشگاه همچنین در فهرست «برترین دانشگاه‌های جهان» که توسط مؤسسهٔ اروپایی تحقیقات دانشگاهی انجام شد، در ردهٔ ۲۴ جهان قرار دارد.[۴] جایگاه این دانشگاه در بین برترین‌های جهان، در رشته‌های مهندسی، ردهٔ ۱۳ جهان و در رشته‌های علوم و ریاضیات، ردهٔ ۱۵ جهان می‌باشد. این دانشگاه ۲۱ برندهٔ جایزهٔ نوبل را در لوح افتخارات خود دارد که یکی از آن‌ها آلبرت اینشتین بوده‌است.
در حال حاضر، بیش از ۱۷۱۸۷ در مقطع کارشناسی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکترا ثبت نام کرده‌است. پرسنل دانشگاه ۱۰۰۴۰ نفر می‌باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید!