نکات مهم در انتخاب تور ژاپن

5/5

آنچه در مطلب میخوانید:

نکات مهم در انتخاب تور ژاپن | آژانس آندیا سیر

ژاپن یک مقصد گردشگری جذاب است. یک کشور زیبا با تلفیق عالی از تکنولوژی مدرن و سنت های باستانی ، در کنار لیست بلندی از غذاهای خوشمزه و رنگارنگ که در اکثر شهرهای ژاپن کفه غذاهای دریایی بر دیگر انواع غذاها سنگینی می کند . که تمام این ها را می توانید با مسافرتی با قطار در سراسر ژاپن از نزدیک مشاهده کنید . ما سعی داریم با اشاره به این نکات که هر کسی باید قبل از انتخاب تور ژاپن و سفر به ژاپن باید بداند ، به عنوان گردشگر پول بیشتری را در سفر به ژاپن و در طول مسافرت خود با تور ژاپن صرفه جویی کنید.

نکات مهم در انتخاب تور ژاپن | آندیا سیر

1- ژاپن امن است .

بهترین چیزی که در مورد ژاپن وجود دارد امن بودن آن است. ژاپن همیشه جزو ده کشور امن دنیا بوده است اما اگر قصد ندارید با تور ژاپن به این کشور سفر کنید باید مراقب اموال خود باشید . اما در سفر به ژاپن نباید نگران دزدیده شدن کیف پولتان باشید .

2- ژاپن کشور پول نقد

در ژاپن هر جا که می روید باید پول نقد همراهتان باشد ، در ژاپن پول نقد پادشاه است . پس قبل از ورود به رستوران ها حتما کیف پول خود را چگ کنید که مشکلی پیش نیاید .

3- انتخاب سیستم Rail pass

برای مسافرت با قطار که بی شک ارزان ترین وسیله حمل و نقل در ژاپن است از سیستم ریل پس استفاده کنید که بسیار به صرفه و ارزان تمام می شود . همچنین با این سیستم خرید می توانید از تخفیفات ویژه ای برای قطارها ، کشتی ها، اتوبوس ها و دیگر امکانات شهری استفاده کنید .

4- مترو در ژاپن 24 ساعته نیست

بر خلاف تصورات عموم ، متروی ژاپن 24 ساعته نیست و از ساعت 11:30 تا ساعات اولیه صبح روز بعد تعطیل است . شما می توانید این ساعت ها را در کابین های ارزان قیمت نزدیک ایستگاه مترو به استراحت بپردازید و اگر هتلی را رزرو کرده اید ساعات تعطیلی مترو را در آنجا بگذرانید .

5- مردم ژاپن در مترو می خوابند

دیدن مردم ژاین به ویژه تجار ژاپنی در حالتی که خواب هستند طبیعیست اگر صبح روز از مترو استفاده می کنید از دیدن افرادی که در همه جای مترو بر روی زمین خوابیده اند تعجب نکنید. زیاد کار کردن و تلاش بسیار جزو فرهنگ کاری مردم ژاپن است.

6- برخی اصطلاحات ژاپنی  و کلمات کلیدی را بیاموزید

در هر سفر سعی کنید چند اصطلاح  را به زبان محلی بیاموزید اما این امر در تور ژاپن یک امر ضروری است. اصطلاحاتی مانند : سلام ، ببخشید و باقی اصطلاحات را بیاموزید و اگر برایتان مقدور نیست تلفظ آنها را یادداشت کنید . مردم ژاپن روی زبان خود تعصب دارند و دوست دارند گردشگران به زبان آنها صحبت کنند هرچند چند کلمه و اصطلاح کوتاه

7- خالکوبی در ژاپن بد تفسیر می شود

مردم ژاپن علاقه ای به خالکوبی ندارند و خالکوبی در ژاپن با گروه های خلافکاری مرتبط است و به همین معنی نیز تفسیر می شود پس تا جایی که می توانید خالکوبی بدن خودتان را بپوشانید .

8- ژاپنی ها و فرهنگ آمریکایی

اغلب مردم ژاپن تحت تاثیر فرهنگ آمریکایی هستند و عاشق فرهنگ آمریکایی هستند. پس در ژاپن المان های امریکایی از زبان انگلیسی گرفته تا فست فود های امریکایی فراوان دیده می شود . به رغم مقابله دو فرهنگ ژاپنی و آمریکایی در این کشور ، شما برای استفاده از زبان انگلیسی محدودیتی نخواهید داشت.

9-  در ژاپن قبل از ورود به خانه کفش خود را در بیاورید

مانند فرهنگ سنتی ما ایرانی ها ، ژاپنی ها هم کفش خود را قبل از ورود به خانه و رستوران ها در می آورند . این کار در اکثر مکان های گردشگری که مسقف هستند لازم است اجرا شود و ژاپنی ها انتظار دارند شما نیز به عنوان مهمان این کار را انجام دهید که البته برای ما ایرانی ها موضوع عجیبی نیست.

10- در ژاپن  نیازی به دادن انعام نیست

در ژاپن انعام دادن رایج نیست و شما نیازی ندارید که در هتل و رستوران به مستخدیم و پیش خدمت ها انعام بدهید . در واقع این کار خارج از عرف و رسوم ژاپنی هاست و ژاپنی ها به عنوان مردمی سنت گرا به انعام دادن و گرفتن روی خوش نشان نمی دهند .

نکات مهم در انتخاب تور ژاپن | آندیا سیر

11-  همه جا به زبان ژاپنی

در ژاپن و بیرون از مناطق گردشگری معروف مثل توکیو کمتر از همه دنیا نوشته های انگلیسی خواهید دید . این مسئله برای گردشگران مشکلاتی ایجاد می کند  به خصوص وقتی که می خواهند برای غذای خود مواد غذایی تهیه کنند . البته اگر در شهر های بزرگ هستید می توانید به راحتی از هر فروشگاهی هر چه که بخواهید تهیه کنید اما در شهر های کوچک تر با مشکل رو به رو خواهید شد که اگر در قالب تور ژاپن به این کشور سفر می کنید از این بابت هم مشکلی نخواهید داشت .

12- مشکلی در ارتباط برقرار کردن ندارید

در ژاپن هم مردم دوستانه رفتار می کنند و هم اکثر مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند. کافیست در هر جای ژاپن که هستید از مردمی که خالکوبی ندارند کمک بخواهید تا آنها به راحتی شما را راهنمایی کنند.

13- پیشخدمت ها را با صدای زنگ مطلع کنید

اگر چه در رستوران ها و هتل ها ، پیشخدمت ها خودشان سفارش را می گیرند و در کوتاه ترین زمان ممکن سفارش شما را بر سر میزتان می آورند اما  اگر با پیشخدمتی کار داشتید لازم نیز آنها را صدا کنید ، کافیست زنگ روی میزتان را به صدا دربیاورید تا سریعا پیشخدمتی به میز شما مراجعه کند .

14- خوردن سوشی در ژاپن

البته سوشی در ژاپن غذای گرانی است  اما مگر می شود از سوشی های با کیفیت آن هم در قلب سرزمین مادری سوشی گذشت؟ شما می توانید سوشی خانه هایی را پیدا کنید و از سوشی لذیذ این رستوران ها لذت ببرید .

15- پاساژها و مراکز خرید زیر زمینی

در ژاپن و کره به علت تراکم بالای شهر ها مراکز خرید را در زیر زمین می توانید پیدا کنید که پاساژها و مراکز خرید بزرگی را به وجود آورده اند که همه چیزی که می خواهید در آن یافت می شود .

16- در مکان های عمومی آرام صحبت کنید

مکان های عمومی برای همه افراد است و در ژاپن و جوامع شرقی شایسته نیست که در این مکان ها بلند صحبت کنید ، به خصوص مکالمات تلفنی شما باید با صدای آرام انجام شود .

17- سوغات کوچک اما منحصر به فرد

شما می توانید از هدایای کوچک اما منحصر به فرد و به طور واضح تر از صنایع دستی سنتی ژاپنی  به عنوان سوغات خریداری کنید که هم ارزان تر هستند و هم حرف های زیادی برای گفتن دارند.

18- رعایت ادب در ژاپن

در ژاپن به با انگشت به چیزی یا به کسی اشاره کردن بی ادبی است ، همین طور عکس گرفتن بدون اجازه یا با صدای بلند صحبت کردن . البته در کشور ما هم برخی از این اعمال بی ادبی محسوب می شود اما چیزی که در ژاپن عجیب است این است که ژاپنی ها در فرهنگ خود کلمه ای به نام ” نه ” ندارند یعنی اینکه از این کلمه برای رد کردن درخواس شما استفاده نمی کنند . برای فهمیدن این موضوع که درخواست شما پذیرفته یا رد شده است باید به رفتار ژاپنی ها دقت کنید!

19- ماسک ها در ژاپن

این ماسک ها برای جلوگیری از آلودگی شهر های ژاپن مورد استفاده قرار می گیرد . همین طور اگر یک ژاپنی حال خوبی نداشته باشد و احساس کسالت کند برای جلوگیری از گسترش بیماری این ماسکهای را روی صورت خود می زند تا دیگران را مریض نکند و نشانه ای از ادب و احترام مردم ژاپن نسبت به یکدیگر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید!