پارک لوکزامبورگ

5/5

آنچه در مطلب میخوانید:

پارک لوکزامبورگ| راهنمای گردشگری اروپا

باغ یا پارک لوکزامبورگ از معروفترین پارک ها و جاذبه های گردشگری شهر پاریس در تور اروپا می باشد که در نزیکی دانشگاه سوربن فرانسه (Sorbonne)، که از قدیمی ترین دانشگاه های پاریس است و در قرن 13 میلادی ساخته شده، واقع شده است. همچنین کاخ لوکزامبورگ در انتهای شمالی پارک برای ماری دو مدیسین همسر هانری چهارم که ایتالیائی بوده ساخته شد که در زمان انقلاب فرانسه از این کاخ به عنوان زندان استفاده می شده و امروزه این کاخ محل سنای فرانسه است.

پارک لوکزامبورگ دومین پارک عمومی بزرگ پاریس است. ساخت باغ لوکزامبورگ در قرن 17 میلادی شروع شد ولی شکل کنونی آن مربوط به بازسازی هایش در قرن 19 میلادی می باشد. این پارک حدود 50 هکتار وسعت دارد که شامل یک استخر بزرگ در وسط و دو تراس در دو طرف می باشد. در طول تراس ها و مسیرها مجسمه هایی از مردان و زنان برجسته هنر و سیاست دیده می شود. فضای بیرونی آن بیشتر بصورت پیچ در پیچ و نامنظم می باشد در حالیکه بخش میانی باغ به سبک معماری کلاسیک و قرینه است.

وجود صدها مجسمه، بنای تاریخی و فواره  از ویژگی های این باغ بزرگ است. در فضای سبز مرکزی این باغ حدود ۲۰ مجسمه از ملکه های فرانسوی و قدیسین وجود دارد. باغ لوکزامبورگ همان پارک معروفی است که در رمان بینوایان ویکتور هوگو، کوزت با ماریوس آشنا می شود.

پارک لوکزامبورگ| راهنمای گردشگری اروپا
پارک لوکزامبورگ| راهنمای گردشگری اروپا

پارک لوکزامبورگ در سال 1612 به روش فرانسوی طراحی و ساخته شده است که در ابتدا به صورت خصوصی استفاده میشده، اما در قرن نوزدهم برروی عموم گشوده شده است. پارک لوکزامبورگ امروزه به پاتوق هنرمندان، کودکان، دانش آموزان و گردشگران تبدیل شده است.گردشگران  تور اروپا اغلب برای بازدید از باغ به این مجموعه می روند. بخشی از باغ به سبک قدیمی فرانسوی برای میهمانی ها طراحی شده و محوطه بی نظیری برای بازی کودکان در نظر گرفته شده که می توانند قایق های کوچک را برانند، سوار اسب های پاکوتاه شوند و یا نمایش های عروسکی را تماشا کنند.

زیبایی های این پارک چنان است که از تماشای آن مطمئنا پشیمان نخواهید شد. در این پارک با فضایی بسیار زیبا و چشم نواز، استخری هشت ضلعی در مرکز پارک خودنمایی می کند. همچنین پارک لوکزامبورگ دارای دو فواره معروف و منحصر بفرد میباشد نام این فواره ها دومدیسیس و دو آبزرویتور هستند.  یکی از آنها در قسمت جنوبی پارک قرار دارد و در آن مجسمه ای با نقش کره زمین قرار دارد که بوسیله چهارزن حمل میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید!