قلعه هوهنزولرن آلمان

5/5

آنچه در مطلب میخوانید:

قلعه هوهنزولرن آلمان | مناطق گردشگری اروپا

قلعه هوهنزولرن (Hohenzollern Castle) بدون شک یکی از جالب‌توجه‌ترین مکان های دیدنی آلمان است. . قلعه هوهنزولرن در ارتفاع ۲۳۴ متری در بالای دره برگ هونزولرن قرار گرفته و تنها ۵۰ کیلومت از جنوب اشتوتگارت فاصله دارد. این قلعه بیش از ده قرن، میزبان برخی از افراد سرشناسی بوده که آثاری از خود به جای گذاشته اند. متعقات زیادی از این افراد در قلعه به چشم می خورد.نه تنها ساختمان باشکوه و با ابهت قصر و محیط زیبا و رویایی پیرامونش، بلکه آن گنجینه‌هایی که در داخل این قلعه جای گرفته‌اند، آن را به یک انتخاب عالی در تور آلمان برای دانستن در مورد تاریخ و آشنا شدن با فرهنگ سلطنتی این سرزمین تبدیل می‌کنند. قلعه هوهنزولرن آمد و رفت شاهزاده‌ها و کنت‌های شوابن، پادشاهان پروسیا و حتی امپراتورهای آلمانی را به خود دیده است و آن چه که در تمام این قرن‌ها در خود حفظ کرده تصویری بی‌همتا از نحوه زندگی این خاندان‌های سلطنتی است. قلعه هوهنزولرن در بالای تپه‌ای قرار گرفته که منظره‌هایی خارق‌العاده و پانورامیک از حدود 100 کیلومتر آن طرف‌تر را ارائه می‌دهد؛ منظره‌هایی آن قدر شگفت‌انگیز که باعث شدند پادشاه ویلیام دوم این طور بگوید: “منظره‌هایی که از قلعه هوهنزولرن قابل رویت هستند، باعث می‌شوند سفر به آن ارزشش را داشته باشد”.

رویدادهای پر زرق و برق به علاوه رویدادهای تاریک و تلخ، 1000 سال تاریخ این ساختمان شگفت‌انگیز را شکل داده‌اند. در قرن پانزدهم اولین قلعه هوهنزولرن به خاطر جنگ تخریب شد، اما خیلی زود بعد از آن بازسازی شد. در قرن هجدهم این قصر به حال خود رها شد و بعد از مدتی به یک خرابه تبدیل شد. در قرن نوزدهم پادشاه فردریک ویلیام چهارم (پادشاه پروسیا) منزلگاه اجدادیش را به شکلی که امروزه می‌توانید در تور آلمان ببینید بازسازی کرد. بازسازی او باعث شد قلعه هوهنزولرن بزرگتر و با شکوه‌تر از تمام قلعه‌های قبلی ساخته شده در این محل باشد. امروزه این قلعه هنوز به خاندان پروسیا تعلق دارد؛ هر زمانی که شاهزاده جرج فردریک (صاحب فعلی قلعه هوهنزولرن) و خانواده‌اش در این قصر اقامت می‌کنند پرچم خانوادگی آنها در برج پرچم به اهتزاز در می‌آید.
هر سال بیشتر از 350 هزار نفر از مسافران تور آلمان از سراسر جهان از قلعه هوهنزولرن دیدن می‌کنند. در تور بازدید از قلعه، گردشگران می‌توانند اطلاعاتی کامل و جالب‌توجه از نحوه زندگی خاندان سلطنتی در قرن‌های قبلی به دست آورند. غیر از سالن باشکوه و خیره‌کننده کنت و سالن آبی، تالار جواهرات یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این قلعه است. در این تالار زره‌های براق و درخشنده شوالیه‌ها، تاج سلطنتی پروسیا، لباس نقره‌دوزی شده ملکه لوئیس و جعبه انفیه معروفی که زمانی جان فردریک بزرگ را نجات داد نگهداری می‌شوند.
قلعه هوهنزولرن آلمان در تمام طول سال (به جز 24 دسامبر) به روی بازدیدکنندگان باز است. تورهای بازدید از داخل قلعه همراه با راهنما همه روزه در دسترس هستند. بازدید از این قلعه در تور آلمان می‌تواند یک تجربه فراموش‌نشدنی و مفرح برای بچه‌ها به یادگار بگذارد، چرا که با شرکت در تورهای همراه با راهنما بچه‌ها می‌توانند لباس‌های شاهزاده خانم‌ها یا شوالیه‌ها را بپوشند. رویدادهای بی‌شماری در محل قلعه هوهنزولرن برگزار می‌شوند؛ پیشنهاد می‌کنیم تقویم برگزاری این رویدادها را مد نظر داشته باشید تا تجربه‌تان از بازدید از این قلعه جذاب‌تر و به‌یادماندنی‌تر شود.

این قلعه دارای چهار بخش است که گردشگران می‌توانند از تمام آنها بازدید کنند و همچنین به تماشای چشم‌اندازی فوق‌اعاده زیبا از دشت‌های اطراف بنشینند:
•بخش نظامی (برج عقاب)
•اتاق‌های مجلل
•کلیسا
•باغ‌های زیبا

رستوران قلعه هوهنزولرن محلی عالی برای مزه کردن غذاهای خوشمزه این بخش کشور در تور آلمان است. سرآشپز با اشتیاق و مهارت بی‌نظیر خودش کیک‌های تازه و غذاهای لذیذ منطقه شوابیا را به مهمانانش ارائه می‌دهد. در تابستان، بهترین و زیباترین باغ‌رستوران کل این منطقه در باغ‌های رویایی قلعه بر پا می‌شود.
قلعه هوهنزولرن بین شهر اشتوتگارت و دریاچه کنستانس و در بالای شهر کوچک هشینگن قرار گرفته است. جاده ملی B27 درست از دامنه تپه‌ای می‌گذرد که قلعه هوهنزولرن روی آن قرار گرفته است. نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به قلعه هوهنزولرن ایستگاه شهر هشینگن است. از آنجا مسافران تور آلمان می‌توانند با استفاده اتوبوس یا تاکسی خود را به قلعه برسانند.
در سال ۱۶۳۴، قلعه به دست ارتش وورتمبرگر افتاد و پس از آن به تصرف خانواده هابسبورگ در آمد که از قدرتمندترین خاندان‌ها در تاریخ آلمان و اروپا شناخته می‌شوند. طی جنگ‌های سی‌ساله (۱۶۱۸-۱۶۴۸ میلادی)، این قلعه پناهگاه مهاجرین کاتولیکی بود که به این منطقه فرار می‌کردند
صد سال بعد، فرانسوی‌ها طی جنگ‌های موسوم به «جدایی اطریش» قلعه را اشغال کردند. اما مدتی بعد دوباره خانواده هابسبورگ کنترل منطقه را د دست گرفتند و در سال ۱۷۹۸ آخرین مالک اطریشی آن، قلعه را ترک گفت و برای همیشه بدون مالک ماند.
با شروع دوران مدرن و تبدیل آلمان از یک کشور فئودالی پراکنده به یک دولت-ملت بزرگ، قلعه هوهنزولرن اهمیت استراتژیکش را از دست داد. از آن زمان تاکنون هیچکدام از خاندان سلطنتی پروس و یا دیگر قدرتمندان آلمانی در این قلعه زندگی نکرده‌اند، اما همیشه به عنوان نگینی ارزشمند برای مردمان آلمان از آن پاسداری شده است. این قلعه تزئینات افسانه‌ای قلعه نویش‌وانشتاین را ندارد، اما به همان اندازه برای خانواده سلطنتی پروس از اهمیت برخوردار شده است. آنها در این قلعه موزه‌ای از گذشته خود ایجاد کردند و یادگارهایی از بزرگترین پادشاهان آلمانی را در آن حفظ نمودند. از آن جمله می‌توان به تاج ویلیام دوم و یونیفرم فردریک کبیر اشاره کرد.

 

قلعه هوهنزولرن آلمان | مناطق گردشگری اروپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید!