درباره اروپا

5/5

آنچه در مطلب میخوانید:

درباره اروپا| مناطق گردشگری اروپا

قاره ی اروپا يكي از كم مساحت ترين قاره هاي جهان می باشد که مي توان اروپا را دنباله ي قاره ي پهناور و مرتفع آسيا دانست.برخي از جغرافيدان ها دو قاره ي آسيا و اروپا را يك قاره دانسته و آن را اوراسيا گفته اند. با این وجود رشته كوه اورال به عنوان يك مرز طبيعي، اين دو قاره را از يك ديگر جدا مي كند.

اروپا به دليل قرار گرفتن در منطقه ی معتدل شمالي به قاره سبز معروف است و دارای سه شبه جزيره مهمِ اسكانديناوي، بالكان و ايبري می باشد. این قاره بين آب‌هاي درياي خزر و درياي سياه در جنوب شرقي، مديترانه در جنوب، اقيانوس اطلس در غرب و درياي آدرياتيك در شمال قرار دارد. در قاره اروپا ناهمواري ها به دو بخش متفاوت تقسيم مي شوند به این صورت که در مناطق شمالي اروپا از لحاظ زمین شناسی كوه ها قديمي و فرسوده اند، داراي قله هاي گنبدي شكل هستند و ارتفاع آن ها كم است. همچنین در اين مناطق جلگه هاي پهناور و درياچه هاي زیادی ديده مي شود.

درباره قاره اروپا| مناطق گردشگری اروپا

قاره اروپا دو  نژاد سفيد پوست و زرد پوست را در خود جای داده است، نژاد سفيد داراي دو نوع مختلف به نامهاي گندم گون و خرمايي مي باشند و بیشتر جمعيت اروپا را سفيد پوستان تشكيل مي دهند. همچنین نژاد زرد داراي تيرهاي مختلف مي باشد و در جلگه هاي شرقي در اطراف اورال شمالي زندگي می کنند.
زبان مردم اروپا به دو بخش اصلي تقسيم شده است 1-زبانهاي هند و اروپايي، که جمعيت زیادی به این زبان صحبت می­کنند که به سه دسته زبان رومن ها، زبان ژرمن ها و زبان اسلاو تقسیم می­شوند.۲- زبان اورال و آلتايي که متعلق به نژاد زرد مثل تركها و مالاگيارهاي هنگري و لحجه هاي محلي فينو آها در فنلاند و لاين ها و ساموئيد مي باشد.
اغلب اهالي اروپا يكتا پرست هستند ولی در قاره اروپا هنوز هم بت پرستي ديده مي شود. اکثر جمعيت اروپا مسيحي مي باشند كه به سه مذهب اصلي تقسيم مي شوند:
۱- كاتوليك ها که در جنوب غربي اروپا ، مانند پرتغال ، اسپانيا ، ايرلند ، فرانسه ، ايتاليا ، اتريش ، و پولني ساكن مي باشند.
۲- پروتستان ها که در اسكانديناويا، انگلستان، هلند، آلمان شمالي و جلگه­هاي سوئیس و هنگري ديده مي شوند.
۳- ارتدكس ها نيز، در روسيه و شبه جزيره بالكان به سر مي برند .لاپن ها و ساموئيد ها، بت پرست مي باشند.
اسلام نيز فقط در بالكان و اورال نفوذ دارد ولي يهودي ها در اروپا خيلي كم ديده مي شوند.
اروپا در اصل شبه جزيره‌اي در شمال غرب اوراسيا و در شمال قاره آفريقا است. با وجود مساحت نسبتاً كم خود، اروپا دومين قاره جهان از نظر تراكم جمعيت پس از آسيا است. تعدادی از شهرهاي مهم و تاريخي جهان ازجمله لندن، رم، مسكو، آتن،پاريس، و برلين در اروپا قرار گرفته‌اند. اروپا هم‌چنين جزاير بسياري دارد كه از جزاير بزرگ آن مي‌توان به جزاير بريتانيا و ايسلند اشاره كرد.

درباره قاره اروپا| مناطق گردشگری اروپا
درباره قاره اروپا| مناطق گردشگری اروپا

در تصویر زیر لیست کشورها و مرکز هرکشور قابل مشاهده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید!